Annons

Sommar Fälgar.

1
Satt för ett par dagar sen och tittade igenom den plast mapp man fick från återförsäljaren när man köpte sin bil. Han hade då slängt med några broschyrer om däck och fälgar, tillbehör m.m Och då jag fick syn på den här bilden nedanför vart jag riktigt sugen på att köpa nåt och ha som sommar fälgar.
wallpaper.jpg wallpaper.jpg Visad 2481 gånger 134.16 KiB
Va tycker ni andra? Har ni gått med och funderat på lite andra fälgar till era bilar eller har ni redan slagit till på nåt annorlunda fälgar till bilen än dom original som man får med? Va säger garantin annars om att sätta på andra fälgar påverkas den då?

Mvh Pontus
Back in a Kia Rio 1,25 Launch Edition
Volvo V70 2,4L 170hk Classic
New. Bmw 116d M-sport
Old. KIA Soul 1,6 CRDI EX Komfort
Annons

Re: Sommar Fälgar.

2
De där såg riktigt fräscha ut!
Stod det nåt pris på däck o fälgar i broschyren med?
Själv har jag bara original, så jag kommer nog vänta iaf. tills
däcken är utslitna, då kommer jag titta på fälgar med :)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Sommar Fälgar.

3
XEXC8018-009 Alloy wheel MAURIS 8x18" black / polished 253.90 €
XEXC8019-003 Alloy wheel MAURIS 8x19" black / polished 309.40 €

Står det på hemsidan, lite osäker om det är med däcken inkluderat där. Men det kanske det är då?
Back in a Kia Rio 1,25 Launch Edition
Volvo V70 2,4L 170hk Classic
New. Bmw 116d M-sport
Old. KIA Soul 1,6 CRDI EX Komfort

Re: Sommar Fälgar.

4
Garantin ska inte påverkas om du håller dig till godkända offset-värden. Firmorna håller reda på detta. Men mina gamla fälgar som var godkända av min leverantör av Enzo var cirka 2mm bredare än av Kia godkänt värde = ingen garanti om det blir skador.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Sommar Fälgar.

5
Peter skrev:Garantin ska inte påverkas om du håller dig till godkända offset-värden. Firmorna håller reda på detta. Men mina gamla fälgar som var godkända av min leverantör av Enzo var cirka 2mm bredare än av Kia godkänt värde = ingen garanti om det blir skador.

Ynka 2 mm? Men herregud.... Verkar som om man då ska köpa fälgar nånstans så gäller det att kollla först var du får handla och måtten på fälgarna är godkända av kia alltså? Men eftersom jag fick den här broschyren av säljaren så borde dom ju va godkända.
Back in a Kia Rio 1,25 Launch Edition
Volvo V70 2,4L 170hk Classic
New. Bmw 116d M-sport
Old. KIA Soul 1,6 CRDI EX Komfort
Skriv svar

Återgå till "Bilvård"