Annons

Läcker in /blött på passagerarplatsen

1
Hej alla kunniga
I fredags upptäckte jag att det var blött på passagerarplatsen på mattan.
Jag kände med handen under vid handskfacket och vid utblåset för värme mm kände då droppar.
Åkte till verkstaden dom kunde bara kolla lite snabbt ( stor respekt för detta ).
Kille tog bort handskfacket kände att ett filter var blött - man han ville inte lossa detta,
Han kollade också ( så mycket han kunde) på utsidan -friskluftsintag ?! men kunde inte se något( löv eller liknande).
Verkstaden tog bilder.
Kvällen/ natten innan hade det regnat otroligt mycket.

Jag har också sprickor i rutan som går ner mot gummilisten -vid uttaget ( rutan skall bytas inom kort).
Men när jag bokade tid för byte av rutan så sa dom att det aldrig kommer regna in där.
Under tiden sprickorna varit har det regnat och snöat utan att det blivit blött
Jag har fått en tid om 3 veckor för felsökning ( respekt för detta också ) men jag har inga möjligheter att ha bilen under tak hemma eller på jobbet ( som verkstaden rekommenderade).
Just nu har jag lagt en bit presenning på rutan men den fladdrar mest .... ev, får jag köpa ett bilskydd men detta fungerar ju .... bara när den står still .
Har någon tips på vad jag kan göra där ?.
Har någon tips på om jag på ett enkelt sätt kan felsöka själv -jag är oduglig på bilar så jag kommer inte våga skruva själv
Har någon av er varit med om detta att det varit blött ??

Kia optima Sport Wagon Plug-in Hybrid 2020 ca 5600 mil

Med hopp om tips och tankar
Ha en trevlig dag
Skriv svar

Återgå till "Optima Plug-In Hybrid"