Annons

Kia Ceed Sw plug-in, tappar spänningen i 12 v batteriet

1
Hej

Vi har en Kia Ceed SW plug-in hybrid som efter typ senaste servicen, börjat ladda ur 12v batteriet. Vi har nu flertalet gånger kommit till bilen då den stått 1-2 dagar å år helt slut på ström.

Nu sist hade den laddat upp stora batteriet men sedan stått ca 2 dagar för att då vara helt slut på ström.

Någon som känner igen detta sedan tidigare eller om det är kopplat till senaste programvaran?

Har kontrollmäta å den ligger å drar ofta kring 2-2,5 amp när hela bilen är anslagen å låst, å alla dörrar stängda.
Prövade även idag att mäta å ta säkringar utan att hitta någon bov direkt.

Kanske någon var en lika bil å kan mäta vad deras ligger på när allt är avslaget. Då jag tycker 2,5 amp är mycket å kommer ladda ur batteriet på ett dygn...

Bara för att klargöra så har vi helt nytt batteri, var första vi bytte å kan säga att det gamla är det inget fel på heller

Och all laddning som sker under körning och när stora batteriet laddas funkar som det ska.

Tack för tips å svar.
Annons

Re: Kia Ceed Sw plug-in, tappar spänningen i 12 v batteriet

4
Sverker75 skrev: 20 jan 2024, 17:36 Hejsan! Vi har också problem med att vårt hjälpbatteri laddar ur. Hur gör man för att ladda 12v batteriet i bagaget? Är det bara att koppla på bilbatteriladdaren på batteriet i bagaget? Tacksam för hjälp Vänliga hälsningar Petter
Hej !
Öppna motorhuven, titta på vänster sida, ta bort svart plast-lock (finns säkringar där under). Anslut batteriladdaren, plus på en plint och minus på skruven som sitter mot karossen.
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl

Re: Kia Ceed Sw plug-in, tappar spänningen i 12 v batteriet

6
Sverker75 skrev: 25 jan 2024, 15:50 Tack för hjälpen 😀
Hej igen.
Min ceed phev 2022 har stått parkerad söndag till fredag, utan något problem med startbatteriet.
Minus grader utanför Sundsvall och ingen motorvärmare osv inkopplad.
En fråga från mig: Ni som har haft problem med 12V-batteriet, har ni någon spec extrautrustning till er bil som kanske drar ström ?
Verkar vara samma problem med Niro-moderllerna.
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"