Annons

Re: Det går ju att ladda hem kartor nu.....eller?

11
Det var Here som hade kartdatan och Hyundai/KIA som hade mjukvaran innan.
Det är inte Here som gör kartan längre (vet inte vilken underleverantör det är idag) utan Hyundai/KIA har hand om "allt" som rör AVN-enheterna.
Grå färg = ingen data
Grön = ingen/måttlig trafik
Gul = vägarbete/långsam trafik
Röd = köbildning/stopp i trafiken
Blå har jag inte sett på någon enhet...

Edit: Korrekt, Blå när man angivit destination och startat guidning. Grå när man enbart kör på Map.
Annons

Re: Det går ju att ladda hem kartor nu.....eller?

15
MeanMike1 skrev: 29 sep 2022, 18:16
Beson skrev: 29 sep 2022, 12:17 Jag har uppdaterat min Niro PHEV MY20 gen5W för nån månad sedan. Det funkade utan problem.
ok Jag har gen5 compact tydligen. Har inte vågat testa ännu.....

Är det ok här i Sverige att göra så här nu? Innan va det ju så noga att det bara va vid service som man fick ny map.
Om detta är ok så är detta mycket bättre ju. Hur lång tid tog det att ladda ny kartan? fick du ny software oxå? alltså nya funktioner?
Jag ska uppdatera min GPS Sportage 2016 idag på vrkst. misstänker att dom byter Sim kortet till ett uppdaterat. Gjorde det själv på min Merca och det tog c:a 15 tim. för nedladdning, verkar vara normalt? Men det funka utan problem
Birdie

Re: Det går ju att ladda hem kartor nu.....eller?

16
Jag har uppdaterat mina kartor/mjukvara några gånger, det är enkelt. Skaffa ett nytt SD-kort (max 32GB).
Ladda ner mjukvaran från update.kia.com, ladda hemkartorna för din modell, ladda inte ner filerna till kortet direkt, ladda ner till datorn först. Sedan stoppar du in SD-Kortet i datorn och med hjälp av uppdateringsprogrammet överför du uppdateringen till SD-Kortet.

Ta ut det gamla SD-kortet, sätt in det nya. Starta bilen och uppdateringen startar...låt bilen vara igång under hela uppdateringen. Spar originalkortet!

För mig var alla mina egna data kvar, inget försvinner!
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"