Annons
Annons

Re: Till alla extraljusinkopplare

32
Har installerat en LED-ramp på min Optima PHEV 2018 med bi-LED strålkastare och vill informera att där inte finns någon rosa kabel enligt tidigare lista på förarsidan (vänster). Efter lite testande så kan jag nu bekräfta att stift två (dvs högst upp, andra från vänster när man ser från sidan där kablarna går in) vilket är en GRÖN kabel är den korrekta kabel att koppla in tändningssignalen till relät för extraljusen.

Jag köpte en mycket slimmad ramp, endast 31mm hög från Mr. Tuning och den gick bra att installera under främre registreringsskylten utan att radarn påverkas.

Avslutar med att tacka för en bra tråd. Letade på många andra (engelska) forum innan ledtråden (ordvits) hittades här. Gick över ån efter vatten kan man säga.

Re: Till alla extraljusinkopplare

34
SorentoUM skrev: 18 okt 2019, 12:19 Uppdatering för nya modeller:

Lägger in en bild på alla vanliga modeller här.

Hej
På Niro laddhybrid med PP2 2018 (hel led) så har helljusets kontakt 2st röda kablar. Stiftet längst åt vänster på översta raden kl11 ifall man ser det som en klocka tycks vara helljus, inkoppling där med strömtjuv resulterade dock i felmeddelande på bromssystemet utöver tända extraljus.

Re: Till alla extraljusinkopplare

37
Hej kamrater!
Skulle nån kunna skissa upp ett enkelt kopplingsschema? Jag står här med en Picanto 2014 och får inte till styrströmmen..och frågar mig ifall det är korrekt draget till reläet med?
Stort tack!

(Det här: "Picanto SA Röd + Gul (Plusjord, både manöverspänning och jord från relä kopplas in på trådarna")

Re: Till alla extraljusinkopplare

40
Har en Kia optima -20 hybrid. Har mätt alla stift vid anslutningen på vänster sida och stift nr 2 är den enda som jag kan se en viss spänningsskillnad mellan hel och halvljus. 14,1 V vid halv och 14,3 vid hel.
Antar att det endast går att ansluta extraljus med CAN Bus?
Någon som vet?
Skriv svar

Återgå till "DIY (Do it yourself)"