FilipLyxell skrev:Jag tycker att du ska va glad att du har den generösaste garantin som finns att ha på en bil? Ett tips är att sluta klaga på det märket du valt att köpa och njut av din Kia istället och sen servicen som medföljerGaspo skrev:Men snälla! Så du tycker det e normalt att man byter kretskortet under garanti. Men när man inte har garanti så kan man inte betala för att få detta gjort. Utan måste köpa hela lyktan. Det låter ju riktigt seriöst!!HellboyElvis skrev:Det som är sjukt är att Kia har 7 års garanti.
Köp en Mercedes och se hur länge du kan nyttja garantin hos dem.
Vad gör du när kamkedjan blir sträckt och måste bytas på en 3,5 år gammal Merca? [Svar: Betala själv]
Varför ska man vara glad för att man har bilvärldens längsta garanti, när det ändå inte hjälper! Detta specifika problem är ett känt problem, vilket kan uppstå trots tidigare byte och långt efter garantitiden! Ju äldre bilen blir, ju mindre troligt är det att du vill lägga 7000kr + per strålkastare för att fixa något som är ett funktionskrav hos bilbesiktningen. Tycker det är rimligt att man kan få kortbytet även efter garantitiden. KIA borde ju dessutom vara rädd om sin goodwill! Det lär ju komma fram till allmänheten och göra folk mindre benägna att välja märket. Och det kostar ju knappast KIA något att tillhandahålla denna del, då kunden trots all får betala för del och arbete!