Annons

Dääcktryckssensorer

1
Lade på nya vinterdäck och vid monteringen knäckte däckgubben 1 sensor.
Beställde en ny som ska vara färdig programmerad mot bilen.

Men nu varnar den för däcktryck.
Måste man koppla upp sig med dator och para den med bilen?
Det byttes bara den som knäcktes som är av annat märke, kan det göra att den inte känner igen den.

Kollat däcktryck med mätare och det är som det ska.

2014 Sportage SL 184crdi


Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Senast redigerad av Arctic10 den 19 okt 2020, 08:45, redigerad totalt 1 gånger.
Annons

Re: Dääcktryckssensorer

2
Att blanda piratsensorer med original/andra är inte att rekommendera, men det bör fungera ändå.
Om det funkar som det ska lär systemet in sig självt och lampan slocknar efter några km körning.
Antingen är det fel sorts sensor eller inte rätt inprogrammerad till din modell.
Bäst hade varit om firman satte i en originalsensor från början (om du nu har det i de andra hjulen)

Re: Dääcktryckssensorer

3
Det är eftermarknads fälgar och sensor(TRW) såld av kia som satt monterat.
Men den som nu är utbytt är inte av samma märke. Men det skulle inte ha betydelse av däckgubben.

Kört 5 mil och den har inte lärt sig, så nåt har blivit fel, han beställde ny sensor efter reg nummer så den skulle bli programmerad.
Får höra med en kia verkstad om dom kan programmera in den?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

Re: Dääcktryckssensorer

6
Spinner vidare på tråden, sett att ett program verktyg (cub) inte är hutlöst pris

Någon som vet med säkerhet, kan man programmera andra märken av sensorer

Sett på nätet att dom programmerar nya men måste det vara cub sensorer man sätter i? Eller kan man programmera ett annat märke

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

Re: Dääcktryckssensorer

7
Lite uppdatering
Det är blandat med fabrikat med sensorer i däcken.
Trw, tpms sensor och cub sensor.
Köpte tpms verktyget cub och läste av sensorerna, visade sig att en sensor inte fungerade, men det var ytterligare en som var deffekt, men det är nog batteriet som tagit slut för den var inte skadad.
Beställde och programmerade 1 ny sensor och körde ca 1-1,5 mil så slocknade tpms varningen.

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"