Annons

UVO

1
Jag har precis leasat en Kia Ceed SW laddhybrid -20. Jag tecknade att den skulle vara lite mer uppkopplad och för detta betalar jag ca 300 kr extra per mån.

Nu till min fråga:
I UVO-appen finns det inte tillgång till att sköta ventilationen eller att fjärrstarta bilen. Detta hade jag räknat med. Det ända jag kan styra är laddningen och låsa/låsa upp.
Ska det vara så?

Sen undrar jag om man kan säga upp det här om jag inte är nöjd eller är det lagt kort ligger? Känns dumt att betala extra varje månad för nåt man inte är nöjd med.

Eller är det Kia Live man betala extra för?
Annons

Re: UVO

2
Man betalar inget för Live/UVO. Det ingår kostnadsfritt i 7 år.
Och man kan inte starta bilen med UVO. Inte i nuläget iaf.
Men appen är under ständig utveckling så det kanske tillkommer efterhand.

Re: UVO

3
Johannes-Borjesson skrev:Jag har precis leasat en Kia Ceed SW laddhybrid -20. Jag tecknade att den skulle vara lite mer uppkopplad och för detta betalar jag ca 300 kr extra per mån.

Nu till min fråga:
I UVO-appen finns det inte tillgång till att sköta ventilationen eller att fjärrstarta bilen. Detta hade jag räknat med. Det ända jag kan styra är laddningen och låsa/låsa upp.
Ska det vara så?

Sen undrar jag om man kan säga upp det här om jag inte är nöjd eller är det lagt kort ligger? Känns dumt att betala extra varje månad för nåt man inte är nöjd med.

Eller är det Kia Live man betala extra för?
Jag har en Niro PHEV, ca 2 mån gammal. Och jag blev inte erbjuden extra funktioner i appen vid bilköpet.
Faktum är att jag har exakt samma funktioner i appen som du, men med skillnaden att mina är gratis.
Man vill ju inte tro att ett bilmärke med bra rykte försöker skinna folk på pengar, men jag tycker du ska ta ett snack med din återförsäljare, så får han förklara vilka utökade funktioner du skulle få för 300 kr/mån.
Det borde ju han ha upplyst dig om redan vid köptillfället.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"