Annons

Dyr service,eller..??

1
Jag ska för 2:a gången,sen den var ny, serva min Rio på märkesverkstad..Den här gången byts förutom olja o filter,även kupéfilter o bromsolja..det plus torkarblad o koll på olika punkter, kostar 3.600 kr.!!!!Hutlöst dyrt för att vara en gång om året,tycker jag..vad betalar ni ??Är det lika i pris på alla Kiaverkstäder??
Annons

Re: Dyr service,eller..??

3
Okej... På Skoda kostade det bara bara 1000-lappen mer för varannat år... Sen förlängdes assistansen vid servicen där också,oavsett bilens ålder..dom sa där,att det är när bilen blir gammal,som det behövs assistans...Här går det bara till 7 år..sen kanske man iofs kan betala för assistans efter 7 år.. Kanske man gjorde ett dumt val,när man gick från en tyst komfortabel Octavia till en Rio,som man knappt vågar köra på grusväg,för man är rädd att nåt smäller sönder när man hör allt ljud... Vi får se hur det blir framöver... Tack för info i alla fall :)

Re: Dyr service,eller..??

5
Gaspo skrev:4700:- för likadan service på Ceed.

Då ska du se vad dom tar extra för tändstift byte på Kia Ceed 1,4t 2000:-!! Måste ju vara nått helgalet. Då det tar 10min att byta dom och stiften ligger på nån hundring styck.
Jo,men det är bara var 6000:e mil...
Skriv svar

Återgå till "Rio"