Annons

Laddar inte 100 %

1
Min årsmodell -20 laddar inte längre till 100 % oavsett AC- eller DC-laddning, displayen anger sedan några veckor tillbaks max 98 % trots att inställningarna säger att den ska kunna laddas till 100 %...Någon som har några tankar kring detta ?
Annons

Re: Laddar inte 100 %

2
Vår e-Niro gör något liknande. Laddar man till 100% så visar den 99 och har man satt laddningsgräns till 80% så visar den 79 när den har avslutat laddningen. En väldigt liten avvikelse kan man tycka, om inte det är en nedåtgående trend. Har du lyssnat med företaget som sålde bilen?

Re: Laddar inte 100 %

3
Den ska in på första service om några dagar, tänkte ta diskussionen då...men idag laddade den till 100 % vilket dock nån sekund efter start förvandlades till 99 %...men idag är det varmt och de senaste gångerna jag laddat har det varit betydligt kallare, skulle möjligen kunna ha med det att göra...

Re: Laddar inte 100 %

4
Den har nu varit på service utan att jag fått någon större klarhet i vad som är rimligt...den fortsätter hur som helst att ladda till 98-99 % när den rapporterar sig vara fulladdad men om man då startar om laddningen fyller den på till 100 %...som dock rasar ned till 99 % efter några hundra meters körning och till 98 % efter ytterligare några kilometer...kan det ha att göra med att jag ställt batteriet i vinterläge enligt anvisningarna i instruktionsboken ?

Re: Laddar inte 100 %

6
Nej, nåt kvitto på koll av batteriet har jag inte fått...däremot kom nyligen en centralt utskickad återkallelse av bilen p g a att laddningen inte alltid skulle fungerar som det är tänkt, ska göras vid nästa service har jag planerat...den senaste gången laddade bilen till 96 % men om jag då startar om laddningen så fortsätter den till 100 %...som dock fortfarande sjunker till 98 % efter en kilometer eller så...
Skriv svar

Återgå till "e-Niro"