Annons

Trasig nummerskyltsbelysning

1
Kvalitén på skyltbelysningen är inte så bra. Skruvfästena som sitter på plåten rostar sönder
snabbt. Även plastglaset är klent och bräckligt, det går sönder vid skruvhålet.
Det rostiga skruvfästet har jag lyckats att byta.
Plastglaset går inte att laga utan måste köpas nytt.

Har letat överallt men hittar inget plastglas inte heller någon komplett lampa passande årsmodell 2007-2012.
Inte heller något på bilskrotarna. Till årsmodell 2013 och framåt finns det betydligt mer att välja på.

Det är nog fler än jag som haft problem med att hitta och byta ut plastglas eller lampa.
Hur har ni gjort och var går grejorna att köpa ?
Kan man modifiera och köpa något nyare exvis LED ? Det kanske t.o.m. blir billigare men är det lätt att få dit och
är det godkänt? Tacksam för tips.
Annons

Re: Trasig nummerskyltsbelysning

3
Kollade med Kia och de säljer den lilla plastbiten lös för 109 kr.
Jag kan byta skruvfästena de går att få tag i bygghandeln. Den ena av ljusen har en defekt plastbit som gör att den bara
sitter med en skruv. Istället för att köpa ny plastbit för 109 kr kanske det är bättre att lägga till lite pengar och köpa kompletta LED skyltljus.
Kias ev.LED är nog dyra. Finns det någon som har bytt till LED på sin Kia ceed 2010 och fått det att passa utan att göra ändringar.
De har kanske också klämfästen istället för skruv.
Var har ni i så fall köpt detta och vad kostar det ? Är det godkänt att ändra till LED. Dimljus är tydligen inte godkänt att ändra till LED.
Skriv svar

Återgå till "Problem"