Annons

Frågor ang. E-Niro 2019

1
Hej!

Jag har precis varit och kollat på en E-Niro 2019 Advance Plus Tech och reagerade på att typ2 kabeln som låg i bilen var en KIA kabel märkt 16A. Bilen har ju 32A laddare och jag skulle vilja kunna utnyttja det i de stolpar som stödjer det. Är det någon som vet vilken kabel som ska medfölja? Jag tänker att bilhandlaren kanske råkat byta mot en kabel från en hybrid eller liknande.

Jag skulle även vilja lämna bilen kortare stunder med AC på. 2019 har ju inte app så jag undrar om det finns något sätt att göra det innan man lämnar bilen?

Tacksam för svar!

Linus
Annons

Re: Frågor ang. E-Niro 2019

3
SorentoUM skrev:e-Niro 2019 har UVO (dvs app för att styra diverse funktioner).
Angående kabeln tror jag bara det är 16A som medföljer. Men man säkert deala med säljare och byta upp sig för en liten slant.
E-niro 2019 har inte UVO! Kabeln är 16A.

Re: Frågor ang. E-Niro 2019

5
SorentoUM skrev:Beror på när den är tillverkad och uttagen. En sen 2019 (MY-20) har UVO medan en tidig inte har det.
Det hade varit lättare om enbart ModellÅret (MY) använts, istället för ÅrsModellen, då brytningen oftast är på sommaren och kan förvirra.
Jag känner inte till att någon med leverans- eller modellår 2019 fått UVO på sin eNiro. De första exemplaren med UVO kom till Sverige i februari/mars 2020, och de var MY20 med den större skärmen, trefasladdare osv. Men motbevisa mig gärna!
Skriv svar

Återgå till "e-Niro"