Annons

Återkommande rost baklucka

1
Hej,

Länge sedan jag var inne här, tänkte höra omsett var fler som hade rost på bakluckan som åtgärdades på garantin?

Rosten har återkommit och har varit i kontakt med importören då firman jag köpte av försvann för många år sedan. Kollade först vad Kia skulle ta för reparation, runt 13 000 för ordna det och runt 15 000 för nu lucka.

Tyckte det var lite dyrt för en så gammal bil, kontaktande då de som gjorde jobbet, de estimerar det till runt 7 000. Det intressanta är att de säger att de inte är förvånade, då Kia inte ville att det skulle repareras på det sätt som lackfirman ville för att få en långsiktig lösning, utan på ett sätt där det fanns stor risk för skav och återkommande problem.

När ni problemet kommit vill de inte hjälpa till på något sätt, jag köper att garantin gått ut, men då det är ett fel som uppkommit pga att den reparation som utförts inte är den bästa kan man tycka vad man vill om det.

Frågan är om fler har rost igen på bakluckan, och har ni åtgärdar det? Gammal bil men i övrigt rullar den på år efter år, varför byta för bytandets skull?
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"