Annons

Backljud

1
Fick tillslut min Kia ceed plugin. Så skön bil! Men det finns en sak jag funderar över. När jag backar med bilen så är det ett backljud som man hör att lastbilar mm har o det är högt! . Min fråga är om det går att få bort på ngt sett eller är det en säkerhetsgrej som måste finnas då den är helt tyst annars när man kör med den på el?

Skickat från min Mi Note 10 via Tapatalk
Annons

Re: Backljud

3
Andull skrev:Fick tillslut min Kia ceed plugin. Så skön bil! Men det finns en sak jag funderar över. När jag backar med bilen så är det ett backljud som man hör att lastbilar mm har o det är högt! . Min fråga är om det går att få bort på ngt sett eller är det en säkerhetsgrej som måste finnas då den är helt tyst annars när man kör med den på el?

Skickat från min Mi Note 10 via Tapatalk
Förmodar säkerhet. Det är väll för att gående skall höra.

Re: Backljud

4
anbr skrev:Har du dragkrok monterad på bilen ?
Kan vara den som back-sensorerna känner av.
Det finns ingen krok på bilen. O detta låter utanför bilen [emoji3]

Skickat från min Mi Note 10 via Tapatalk

Re: Backljud

7
mialen skrev:Har samma fundering. Nån som vet om man kan sänka ljudet på back ljudet?
Enkelt svar: nej. Sen finns det ju där av en anledning.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Backljud

8
MagnusLindgren skrev:
mialen skrev:Har samma fundering. Nån som vet om man kan sänka ljudet på back ljudet?
Enkelt svar: nej. Sen finns det ju där av en anledning.
Anledning ja, men det behöver ju inte väcka hela området då man backar. Kunde vara lite lägre

Re: Backljud

9
mialen skrev:
MagnusLindgren skrev:
mialen skrev:Har samma fundering. Nån som vet om man kan sänka ljudet på back ljudet?
Enkelt svar: nej. Sen finns det ju där av en anledning.
Anledning ja, men det behöver ju inte väcka hela området då man backar. Kunde vara lite lägre
Kanske man får ta upp på EU nivå då det säkerligen finns krav på hur det ska låta mm.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"