Precis köpt en Ceed Sportswagon (Diesel) och undrar hur det är med inkörning av denna bil ?
Tacksam för svar så fort som möjligt.
Mvh
Patrik Everhult
Annons
Re: Ceed Sportswagon
2Se till att variera varvtalen. Ligg inte på samma varvtal länge och undvik segdragning.patrikx skrev:Precis köpt en Ceed Sportswagon (Diesel) och undrar hur det är med inkörning av denna bil ?
Tacksam för svar så fort som möjligt.
Mvh
Patrik Everhult
Misstänker att du får lika många svar som olika svar, men detta har jag kört in 2 bilar och 2 motorcyklar med och de har gått otroligt bra
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
3När jag hämtade ut min Volvo V70 2,4 D för ett år sedan fick jag rådet att köra hårt de 200 första milen, frugans Kia Ceed har vi kört in på samma sätt. Det har blivit hur bra som helst, Volvon har snart rullat 7000 mil och går som ett skott samma gäller Kia, den har snart rullat 600 mil.
Lycka till
Lycka till
Volvo V70 2,4D 2010, Kia Ceed SW CRDI Eco Komfort 2011
4Har haft en Dodge Caliber innan och där sa dom att man ej skulle varva motorn över 2000 varv i början dom första 200milen vilket gjorde att man körde jätte försiktigt.Rasmussen skrev:När jag hämtade ut min Volvo V70 2,4 D för ett år sedan fick jag rådet att köra hårt de 200 första milen, frugans Kia Ceed har vi kört in på samma sätt. Det har blivit hur bra som helst, Volvon har snart rullat 7000 mil och går som ett skott samma gäller Kia, den har snart rullat 600 mil.
Lycka till
Hehe Verkar vara olika för alla bilar
5Jo men du vet Amerikanska bilar....patrikx skrev:Har haft en Dodge Caliber innan och där sa dom att man ej skulle varva motorn över 2000 varv i början dom första 200milen vilket gjorde att man körde jätte försiktigt.Rasmussen skrev:När jag hämtade ut min Volvo V70 2,4 D för ett år sedan fick jag rådet att köra hårt de 200 första milen, frugans Kia Ceed har vi kört in på samma sätt. Det har blivit hur bra som helst, Volvon har snart rullat 7000 mil och går som ett skott samma gäller Kia, den har snart rullat 600 mil.
Lycka till
Hehe Verkar vara olika för alla bilar
Volvo V70 2,4D 2010, Kia Ceed SW CRDI Eco Komfort 2011
6Har även jag kört på olika varvtal dem 300 första milen typ..
Inga problem än så länge.
Välkommen hit Patrik.
Mvh Morgan_
Inga problem än så länge.
Välkommen hit Patrik.
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
7jag har kör lungt och de bästa va är när jag körde ner till holland me ny bil (kia) i typ 110kh tummen upp!!!
sen mins jag min bästa läraren (fordonsprogramet) i skolan som sa att ta det lungt fram till första servisen ca: 15000 bensin ca:20000 deisel. det som händer dom försa milen är att bilens olika delar börjar jobba ihop växelådans kughjul ska typ slipas och så så kör man för hårt så kan allt börja slitas för mycket pga metallspån i växelådan och motorn
som har slipats och ligger kvar i oljan tills den byts... sen är de olika teorier så lycka till me dit val
sen mins jag min bästa läraren (fordonsprogramet) i skolan som sa att ta det lungt fram till första servisen ca: 15000 bensin ca:20000 deisel. det som händer dom försa milen är att bilens olika delar börjar jobba ihop växelådans kughjul ska typ slipas och så så kör man för hårt så kan allt börja slitas för mycket pga metallspån i växelådan och motorn
som har slipats och ligger kvar i oljan tills den byts... sen är de olika teorier så lycka till me dit val
CEE'D1,6 SW crdi I GULD2011 eller inte
8Kia4life det ligger lite i det du säger, det är små små partiklar som åker runt
och sliter på de olika delarna som du sa, och de lossnar redan efter några mil tyvärr.
Det som jag tycker är kasst är att inte man blir erbjuden att göra
ett olje + filter byte efter 100-200 mil, 3000 mil vid första service är lite extremt i mina öron.
Efter att ha lyssnat på en som har arbetat med underhåll med maskiner/fordon mm. i hela sitt liv
så har man fått klart för sig, att om man ser till att byta oljan och oljefiltret på bilen
snabbt, så gör man den bästa investering man kan göra.
De första 20 milen sliter det som mest på bilen under hela dens livsstil, ganska intressant.. =)
och sliter på de olika delarna som du sa, och de lossnar redan efter några mil tyvärr.
ett olje + filter byte efter 100-200 mil, 3000 mil vid första service är lite extremt i mina öron.
Efter att ha lyssnat på en som har arbetat med underhåll med maskiner/fordon mm. i hela sitt liv
så har man fått klart för sig, att om man ser till att byta oljan och oljefiltret på bilen
De första 20 milen sliter det som mest på bilen under hela dens livsstil, ganska intressant.. =)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
9Man kan ju åka in på gds hallen om man vill. Jag tänker göra i allafall men inte efter 200mil jag väntar nog till 500-600 typ då vet man att all s**t har släppttiger skrev:Kia4life det ligger lite i det du säger, det är små små partiklar som åker runt
CEE'D1,6 SW crdi I GULD2011 eller inte
10Det absoult ultimata är att göra det efter bara några få mil =)
Många som säkert skakar på huvudet, men det är faktiskt sant..
Dock vet jag själv inte hur jag skall göra, ev. gör jag nog det innan 1000mil iaf.
Många som säkert skakar på huvudet, men det är faktiskt sant..
Dock vet jag själv inte hur jag skall göra, ev. gör jag nog det innan 1000mil iaf.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11