Annons

Förlorad leverans

1
Beställde en ceed plugin advance plus 2 i december. Väntar fortfarande på bilen och hade fått v24 som nytt datum. Idag damp det ner ett brev från Kia där det står att "min" återförsäljare ej får sälja eller serva Kia längre o det gällde från 29 maj. Ringde min säljare som bara bekräfta detta. Jag tycker det är för dåligt av Kia i detta fall. 6 månader åt helvete o nu ska man behöva vänta igen verkar det som [emoji21][emoji21]. Överväger starkt att byta märke nu, Så dåligt skött av Kia. Ville bara gnälla av mig lite nu [emoji3] återförsäljaren är Windahls i Nora om ni vill veta. Har gjort många affärer med dom o alltid varit nöjd. Så undrar vad som skurit sig där igentligen.

Skickat från min Mi Note 10 via Tapatalk
Annons

Re: Förlorad leverans

2
Andull skrev:Beställde en ceed plugin advance plus 2 i december. Väntar fortfarande på bilen och hade fått v24 som nytt datum. Idag damp det ner ett brev från Kia där det står att "min" återförsäljare ej får sälja eller serva Kia längre o det gällde från 29 maj. Ringde min säljare som bara bekräfta detta. Jag tycker det är för dåligt av Kia i detta fall. 6 månader åt helvete o nu ska man behöva vänta igen verkar det som [emoji21][emoji21]. Överväger starkt att byta märke nu, Så dåligt skött av Kia. Ville bara gnälla av mig lite nu [emoji3] återförsäljaren är Windahls i Nora om ni vill veta. Har gjort många affärer med dom o alltid varit nöjd. Så undrar vad som skurit sig där igentligen.

Skickat från min Mi Note 10 via Tapatalk
Känns ju som återförsäljaren kommit på kant med Kia. Kanske misskött sig mot Kia?

Re: Förlorad leverans

3
Jag tror du har rätt. Tror med det är Windahls som gjort ngt. Men man kan ju tycka att d kontrakt som Windahls har ute på nya bilar ska genomföras o stoppa all nyförsäljning för dom. Nu måste jag leta en ny åf o göra en ny beställning o kontrakt. Optiman jag skulle lämna in i inbyte har ju gått 1000 mil till nu så d inbytet lär ju bli lägre med nu., [emoji21][emoji21]

Skickat från min Mi Note 10 via Tapatalk

Re: Förlorad leverans

4
Fick du ingen erbjudande att ta den beställda bilen genom annan ÅF så du slipper vänta?

Vet inte något alls om Windahls eller KIA's hantering av ÅF.
Det kan vara att KIA ställer stora krav på ombyggnad och investeringar, vet andra bilmärken som ställ orimliga krav som gjort att inte mindre ställen kan vara kvar.
Vet att ett bilmärke som ställde detaljkrav på hur kundmottagningen skulle skulle se tex storlek, fikamaskiner möbler osv. Den mindre underverkstaden som kunderna var nöjda med och var glada över att slippa åka så långt fick läggas ner, att de hade en stor huvudverkstad som gjorde det lite mer komplicerade hade ingen betydelse.
Sen är det en del ÅF som har det tufft ekonomiskt.

Men jag vet inte och orsakerna kan vara många.
hoppas det löser sig

Re: Förlorad leverans

5
Får inte Windahls sälja Kia längre? Alltså det är den största bilfirman jag har varit in på, de har nå fruktansvärt mycket bilar inne och deras lokal är nybyggd och jättestor, fast dem har inte de bästa recensionerna precis, så det kanske har något med det och göra, även så har Björkmans bil tagit över Samuel Karlssons bil i Lindesberg, så det kanske blev för mycket konkurrens.
Kia Sorento 2.2 CRDI GT-Line Silky Sliver 2020
Polar 650 TR-LB Selected 2019

Före: Kia Sorento 2.2 Special Edition 2017
Kia Sportage 2.0 Crdi AWD 2016 Uefa Edition automat Vit Metalliclack pearleffekt
Kia Sportage 2.0 Crdi AWD 2012 Komfort Automat orange
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"