Annons

Är ni nöjda?

1
Tänkte kolla med er som har nya Ceed om ni är nöjda med er bil? Själv är jag ganska missnöjd med diverse saker. Verkar komma ut en hel del begagnade Ceed på marknaden så verkar vara fler med mig som e missnöjda.
Annons

Re: Är ni nöjda?

5
Jag plockade ut min ceed sw GT-line i okt -19 och är mycket nöjd. Har nu kört runt 800 mil. Negativt är att det är lite högt ljud i kupén och att jag får träsmak i rumpan vid längre resor. En sista grej är gränssnittet i mmi:et som känns väligt utdaterat. Men Rolig att köra och påminner mycket om (i körningen) sista generationen av Saab 9-3 som fortfarande är en stor kärlek för mig.
Ruggigt mycket bil för pengarna för dig som tycker om att KÖRA bil!

Re: Är ni nöjda?

6
Jag är nöjd med min SW GT 2020 , nu har jag bara haft den drygt 1mån och körd drygt 200mil.
Svagheter finns det på alla bilar och de finns med i tester så några direkta överraskning har det inte blivit.
Det jag uppskattar med bilen
+ inte vindkänslig
+ arbetad inredning
+ bra stolar
+ välfungerande klimatanläggning
+ tyst och pigg motor med bra karaktär och DCT-växellåda fungerar utmärkt
+ adaptiva farthållaren fungerar mycket bra
+ avsaknad av strålkastarspolare (har inte förstått finessen när dom tömmer spolarvätskan på nolltid och är strålkastarna skitiga så är det dags att tvätta bilen eller nödfall ta dom + rutorna på en mack)
+ bra prissatt

Re: Är ni nöjda?

9
Jag är helnöjd med min:) speciellt färgen ! (Orangefusion) sen finns det väl grejjer man stör sig på .. men kan man köra på de flesta bilar:) enda ja påpekade på service va att ända sen den var ny så låter det ett litet litet vinande ljud från 4ans växel(automat) verkstaden hade haft en kund med samma sak men Dom hade vart i kontakt med Kia om det men enligt dom va det ej nån fara. Skulle ljudet bli värre så va det vara lämna in den. Men hörs enbart när man kör med lugn gas i 50-60 i samhället .. bilen går som den ska sånär ej orolig för är ju garanti några år/mil till:) har kört 1700 sen juli förra året.

Re: Är ni nöjda?

10
Bilen va jag nöjd med. Tyvärr så kunde inte bilhandlaren riktigt hålla vad dom lova ang dieselvärmaren. Så efter 9 månaders väntan så bran det. Så jag byte in den mot en merca c-class diesel 4 matic 2018 med hör o häpna dieselvärmare....

Kia är ljusår ifrån den kvaliten helt klart.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"