Annons

Varningslampor

1
Böt till sommardäck och då sa de att de återställt däcktrycksgivarna. Eftersom ingen sådan lampa någonsin tänts i bilen blev jag fundersam. Är det något jag missat eller ska bilen lämnas in och detta åtgärdas. Serviceindikator eller spolarvätska lyser heller aldrig.
Någon som vet.
Annons

Re: Varningslampor

2
Du har nog inte tänkt på det.
Återställer/initierar givarna gör alla seriösa verkstäder vid hjulbyte
De ville nog bara uppmärksamma dig på att de gjort det.
Lampan lyser inte förrän du har för lite däcktryck eller fel på systemet.

Re: Varningslampor

3
En kompis brukar byta åt mig..har aldrig behövt återställt nåt.. det kanske beror på var detta sitter..jag har en Rio-19,och där sitter larmet på ABS-kransen.. Däremot har det blivit nåt falsklarm under körning ett par gånger,fast jag kört uppemot 5 mil i samma utetemperatur..båda gångerna var det ungefär 5 grader ute..

Re: Varningslampor

4
På Rio - 19 och upp återställs TPMS med knappen (till vänster om ratten) efter byte hjul eller justering av däcktrycket.
Fler och fler modeller tar bort sensorerna i hjulen nu efter att TPMS-kraven reviderats, och använder bara ABS-systemet för kalkylering. Nya Ceed CD tex.

Re: Varningslampor

5
SorentoUM skrev:På Rio - 19 och upp återställs TPMS med knappen (till vänster om ratten) efter byte hjul eller justering av däcktrycket.
Fler och fler modeller tar bort sensorerna i hjulen nu efter att TPMS-kraven reviderats, och använder bara ABS-systemet för kalkylering. Nya Ceed CD tex.
Från -2020 på Ceed ,-2019 har TPMS. Riktigt bra att dom tar bort systemet med TPMS.
Skriv svar

Återgå till "Rio"