Annons

Re: Leveranstider för e-niro

41
freddelumpen skrev:Beställde min i slutet av april. Minst 8 månader var budet och mycket osäkert m.a.p Covid19. Slog till ändå. Nu visade det sig att Covid19 gav motsatt effekt. Alla bilar till Spanien, Italien m.f.l har istället prioriterats norrut mot Sverige. Sverige är prio 1 pga vi inte stängt ned. Bilen kommer förhoppningsvis redan i början av Juli! dvs drygt 2 månaders leveranstid. Fick beskedet idag av säljaren. Passa på alla ni som inte beställt pga lång leveranstid!.
Låter ju jättemärkligt. När jag kollar status hos NF Fleet står det fortfarande Augusti och jag beställde ändå början av Januari.
Det säljarn menar är att , du helt plötsligt går förbi kön för de som har väntat på bilen ett tag.
Annons

Re: Leveranstider för e-niro

43
Pokgai skrev:Viken grej,

Det kanske stämmer. Snackade med säljaren precis och det va en som beställde strax innan mig. Han kommer få leverans om 2 v.
Fick nu svar från säljarn att den är planerad att skeppas v25. Fortfarande v32 leverans :( Men det kan gå fortare.

Re: Leveranstider för e-niro

45
Säljaren ringde igår, det blir hämtning på måndag 29/6 och beställningen gjordes någon av de sista dagarna i november 2019, så 7 månader blev det vilket väl var något mer än jag räknat med. Men nu är nästan väntan över så jag ser fram emot måndagen...
/Mats - e-Niro MY20 - väntar på min EV6 plus AWD

Re: Leveranstider för e-niro

46
Vi beställde våran e-niro den 23 december och fick den levererad den 30 juni.

Säljaren nämnde att vi fått den tidigare om deras partner som kör transporterna inom Sverige inte haft problem.
Det gör att en bil som finns i lager i Sverige kan ta upp till två månader att leverera just nu.
Skriv svar

Återgå till "e-Niro"