Lite provocerande men jag tror många faller i fällan utan att fundera faktiskt! då morortidningar bara skriver om laddbybrider numera .
Men faktum är att om du inte har en förmånsbil eller åker med bilen till jobbet varje dag eller bara kör det mesta av milen i stan då är hybriden betydligt mer ekonomisk då den laddar själv och du slipper klyddet med o ladda.
Det du sparar för miljön med en l ddhybrid kan vara är ett "loppspott i Missisippi " men kosta skjortan ! Räkna på din körprofil och använd sunt förnuft
Skämt åsido jag kör mycket blandad körning och då är det ingen tvekan är mitt erfarna råd.
Erfarenheter Niro Hybrid bjuder jag på det kan du läsa här om du står i valet eller kvalet att köpa en dyr laddhybrid https://wp.me/p1IAXy-7ZQ
Annons
Re: Står du i valet och kvalet köp inte en laddhybrid
2Man MÅSTE inte ladda en plug-in-hybrid. Man kan köra den precis som en vanlig hybrid.
Re: Står du i valet och kvalet köp inte en laddhybrid
3Pluginen har lite bättre batterihantering osv än vanliga hybriden med så den är faktiskt ännu mer effektiv än vanliga hybriden när den har "slut på batteriet".
Re: Står du i valet och kvalet köp inte en laddhybrid
4Jo men visst men du kan använda 50 000 till något annat inte värt för miljönSorentoUM skrev:Man MÅSTE inte ladda en plug-in-hybrid. Man kan köra den precis som en vanlig hybrid.
. När man kör i hybridläge har man sina 5 mil kvar i laddhybriden och kan använda dem också däri består skillnaden Körprofilen bestämmer ekonomin helt. Det skiljer 2 dl /mil i praktisk skillnad och det ska till många mil att betala merkostnaden för hybriden-PatricF skrev:Pluginen har lite bättre batterihantering osv än vanliga hybriden med så den är faktiskt ännu mer effektiv än vanliga hybriden när den har "slut på batteriet".
Re: Står du i valet och kvalet köp inte en laddhybrid
5Jag menar när stora batteriet är slut och hybridbatteriet är kvar.bengt39 skrev:. När man kör i hybridläge har man sina 5 mil kvar i laddhybriden och kan använda dem också däri består skillnaden Körprofilen bestämmer ekonomin helt. Det skiljer 2 dl /mil i praktisk skillnad och det ska till många mil att betala merkostnaden för hybriden-PatricF skrev:Pluginen har lite bättre batterihantering osv än vanliga hybriden med så den är faktiskt ännu mer effektiv än vanliga hybriden när den har "slut på batteriet".
Har pluginen nu, hade hybriden förut. Vet per fakto att pluginen drar mindre än hybriden när batteriet är slut.
Re: Står du i valet och kvalet köp inte en laddhybrid
6Det är ju ingen vits att köpa en laddhybrid utan att ladda förstår inte kommentarenSorentoUM skrev:Man MÅSTE inte ladda en plug-in-hybrid. Man kan köra den precis som en vanlig hybrid.
Re: Står du i valet och kvalet köp inte en laddhybrid
7Fullt rimlig kommentar av SorentoUM eftersom laddhybriden är MER effektiv än vanliga hybriden.bengt39 skrev:Det är ju ingen vits att köpa en laddhybrid utan att ladda förstår inte kommentarenSorentoUM skrev:Man MÅSTE inte ladda en plug-in-hybrid. Man kan köra den precis som en vanlig hybrid.
Du får jättegärna köpa båda bilarna och testa själv, eller bara lita på oss andra med den faktiska kunskapen.
Re: Står du i valet och kvalet köp inte en laddhybrid
8Vi kör 4-5 mil ToR jobben, för oss blir det 0.0l/mil med en PHEV. För oss, perfekt. Det var förvisso inte frågeställningen, eller påståendet, egentligen.
En hybrid må vara billigare i inköp, en phev lite dyrare och en elbil dyraste. Dock måste jag säga att en bensindriven bil - inkl hybrider - kommer få ett snabbt fall i andrahandsvärde. Är det beaktat, jämfört en elbil? Batterier forskas enormt på också, så vid batteribyte kan man räkna med en höjning av kapaciteten - men du måste ha drivlinan och logiken. I en ren hybrid kan man nog se att det blir till att byta en hel del grejer för att få dem att bli rent eldrivna...
En hybrid må vara billigare i inköp, en phev lite dyrare och en elbil dyraste. Dock måste jag säga att en bensindriven bil - inkl hybrider - kommer få ett snabbt fall i andrahandsvärde. Är det beaktat, jämfört en elbil? Batterier forskas enormt på också, så vid batteribyte kan man räkna med en höjning av kapaciteten - men du måste ha drivlinan och logiken. I en ren hybrid kan man nog se att det blir till att byta en hel del grejer för att få dem att bli rent eldrivna...