Annons

Kia proceed gt line

1
Hej! Jag funderar lite på att köpa nya kia proceed gt line , tänkte höra om någon har några erfarenheter av den ? Funderade länge på att köpa en begagnad bil , men sen så fick jag syn på denna . Testkört den , men bara i stan , så inga högre hastigheter .
Annons

Re: Kia proceed gt line

2
EmilS skrev:Hej! Jag funderar lite på att köpa nya kia proceed gt line , tänkte höra om någon har några erfarenheter av den ? Funderade länge på att köpa en begagnad bil , men sen så fick jag syn på denna . Testkört den , men bara i stan , så inga högre hastigheter .
Inga erfarenheter av ProCeed men däremot av Ceed SW, Samma bil bara bakända som skiljer. Är nöjd! ångrar dock djupt att jag inte kollade in pro Ceed innan köp.

Re: Kia proceed gt line

3
Gaspo skrev:
EmilS skrev:Hej! Jag funderar lite på att köpa nya kia proceed gt line , tänkte höra om någon har några erfarenheter av den ? Funderade länge på att köpa en begagnad bil , men sen så fick jag syn på denna . Testkört den , men bara i stan , så inga högre hastigheter .
Inga erfarenheter av ProCeed men däremot av Ceed SW, Samma bil bara bakända som skiljer. Är nöjd! ångrar dock djupt att jag inte kollade in pro Ceed innan köp.
Provkörde både, Ceed och Proceed, du får bättre utrusad ceed för samma pris du skaffar en proceed, finns bara bättre fördelar med ceed om nu man är inte ute efter proceed look.

Re: Kia proceed gt line

6
Lite sent svar men skriver eftersom jag själv sökte info om Proceed innan jag köpte min Proceed GT 2019 så tänkte jag skulle dela min erfarenhet efter 100 mils ägande.

Mina två tidigare vardagsbilar var Golf Kombi TDI 150hk 2016-2018, Golf GTE 2018-2020 så de blir lite av referens.

Minus
- Backspegeln sitter för högt = dålig sikt bakåt. Borde kunna justeras nedåt.
- Auto Hold/parkeringsbroms måste slås på vid varje start.
- Tank liten/tidig varning. Ca 45-50 mil mellan tankningar. 0km är det ca 10 liter kvar i tanken.
- Sitter lite högt i lägsta läge (lägre läge hade löst den dåliga sikten i backspegeln).
- Backkameran som blir smutsig snabbt.
- Lite Brummig vid 2000rpm i fart upp till 70km/h. Lite steg att växla till 7:an i 70km/h = brummig vid 2000rpm med 6:an.
- Vägljud grov asfalt

Plus
- Stol, sitter perfekt + inredningskänslan då det är inget knirr / rassel.
- Armbågar vilar perfekt på stöden på dörr/armstöd.
- All utrustning som är std. Saknar inget utom trådlös laddning och möjligtvis HUD.
- Bränsleförbrukning blandad: 6,9liter/100km.
- Designen
- Lastutrymmet som är större än vad man kan tro.
- Tredelade baksätet vid fällning.
- Infotainmentsystem, lätt att använda och tydligt/snabbt..
- Blåtand fungerar alltid utan att söka om uppkopplingen (så var inte VW)
- Bakluckans autoöppning, bara att ställa sig bakom så öppnar den.
- Motoreffekt precis lagom med knuff.
- Solglasögonfacket (löjligt bra och enkelt)
- Avbländande helljuset, reagerar snabbt.
- Rattvärmen.
- Inbyggda navigatorn = skönt att inte behöva koppla upp mobilen med sladd.
- Facken under lastgolvet, super till allt löst som annars skramlar runt.

Överraskningar:
- DCT-lådan: Tycker inte den är mkt sämre än VW DSG 6-växlade. Läser man alla journalisters bedömning kan man tro att den är kass.
- Trodde förbrukningen skulle vara högre. Till arbete 35km: 0,62-0,65l/mil landsväg+ motorväg / 0,68-0,73/mil motorväg enligt mätaren. Två senaste tankningarna 0,69l/mil.

Re: Kia proceed gt line

8
Bubben0314 skrev:Hej,

Jag köpte en Proceed i veckan och är mer än nöjd. Hade en Ceed -19 innan och denna är inte jämförbar med Proceeden i mina ögon. Makalöst mycket bättre på vägen bland mycket annat. Mitt tips är att köpa en.
Köpte du proceed GT eller GT-Line ? Hade du Ceed SW innan? Köpte du SW ny? Bytte du in till en ny Proceed eller beggad? Får man fråga vad du gav?

Re: Kia proceed gt line

10
Bubben0314 skrev:Köpte en GT och hade en nyköpt Ceed GT-LINE -19. Beggad och gått ca 200mil. 260k fick jag ge.
Ok det va ju helt riktigt bra pris för en bil som bara rullat 200mil. 40k under nypris va? Sålde du din Ceed privat eller bytte du in? Hur gammal va din Ceed? Får man fråga va du fick för Ceed’en?
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"