Annons

Nästa problem (Nu backkameran)

1
Jaha och så gick då backkameran på min Kia sönder i december och jag har ännu inte fått det åtgärdat. Jag hör många som är nöjda med sina Kior och det är ju bra. Men under de 2,5 år jag ägt min bil så har jag haft den på verkstad minst 10-12 gånger för olika fel. Det är mer än de gamla bilar jag ägt tidigare. Jag ringde så Kia i köping i mitten på december och talade om att backkamerans slutat fungera. Lätt fixat sa de. Vi beställer en ny och monterar den på en timme. Jag fick en tid den 30/12. Jag lämnade den 08.00 på morgonen. När klockan var 16,00 ringde jag och frågade om inte bilen var klar snart. De talade då om att de gått igenom programvaran och följt elkablarna och att de inte hittat något fel och att de nu dragit slutsatsen att backakameran måste vara trasig!?? (Något kvinnan jag pratade med i telefon redan på telefon kunnat konstatera) Nu skulle de beställa en ny kamera sa de. Jag talade då om att den kvinna jag pratade med för någon vecka sedan redan då skulle beställa en och att den borde finnas inne som hon sagt att den skulle. Ok, svarade de. Det måste vi kolla, vi ringer upp dig vilket de senare gjorde. Någon kamera fanns inte och de skulle nu beställa en. Det var bara att hämta bilen igen med felet kvar. Den 9/1 ringer jag och frågar hur det går och när kameran kommer. Jag fick till svar om en vecka. I dag den 21/1 ringer jag igen och frågar och nu börjar jag bli irriterad. Nu får jag till svar att leveransdatum av kameran är den 12/2, men att datumet hela tiden har flyttats framåt och kanske kan göra det igen. Enligt Kia i Köping är det i bland så här långa leveranstider och många gånger ännu längre. Ganska irriterande med ständiga fel på bilen och dessutom krångel och långa leverenstider. Kia ? Njae
Annons

Re: Nästa problem (Nu backkameran)

4
FilipLyxell skrev:Backkameror på ceed finns det en åtgärd på att byta om dom pajar brukar typ alltid finnas i Sverige lager om dom nu inte är restade. Då kan det dröja ett tag
tja, man kan ju tycka att de borde finnas i lager och att de kunde kommunicera bättre så jag slipper lämna in bilen i onödan.
Skriv svar

Återgå till "Problem"