Annons

Koppling manuell sportage-16

1
Hej har nu haft min sportage i nästan 4år,i 3 år av dom har jag haft problem med kopplingen då den efter 5ggr av inlämnande till verkstad inte fungerar optimalt.
Dom har haft bytt övre och undre slavcylindrar samt tryckplattan denna gång,ca 4dagar sedan.
Redan efter 2 timmar märkte jagtendens till att bli som den alltid har varit,hugger i ettan,väldigt trög att trampa ned plus ett ljud när man släpper upp kopplingen.
Den var även inne och fick bytt en metallring vid knuten fram under damasken,det knackade/knorrade när jag backade men detta ljud har kommittillbaks.
Nu undrar Jag om fler har problem med sin koppling för detta verkar hopplöst,jag har fått info att där finns ettantal som har fåtthela kopplingen utbytt men det förnekar verkstaden men det som förvånar mig är att lamellerna är som nya trots 9000mil.
Har lagt några kr på utrusta den med bl.a. Gt fälgar,lackat underspojler fram o bak,silvriga metall kåpor på backspeglarna samt att jag formligen älskar att både köra och se på min ögonsten.
Jag kommer att välja samma bil igen om 3-4 år så det är inte för att jag ärmissnöjd med den ,men verkstaden börjar bli trötta så även jag.
Vad ska jag göra,välja annan verkstad eller ? Hjälp !
Skriv svar

Återgå till "Problem"