Annons
Annons

Re: Apple CarPlay kia Sportage 2016

23
Inte troligt, då 1.5 och 2.x saknar hårdvara för att kunna hantera AA.
Möjligt att det finns någon som lyckats hacka in det, men det finns ingen officiell mjukvara för att få in AA på 2.x

Man KAN byta ut AVN-enheten till en nyare med int1x, men risken finns att kablage inte stämmer och det inte är kompatibelt med rattkontroller etc.

Re: Apple CarPlay kia Sportage 2016

24
Tack för ditt svar!
Det är typiskt min tur, flyttade fram positionerna kring ny bil med min fru och missade då helt det som driver mig framåt, IoT och smarta lösningar. Blir så förb... att jag nästan... nja jag funderar på att snacka med Torvalla bil om jag kan få byta, och det har inte gått 24 timmar sedan jag hämtade ut bilen!

Tack för hjälpen!

Mvh Ola

Re: Apple CarPlay kia Sportage 2016

26
Hade en Sorento Special Edition med Apple carplay och ska jag vara ärlig så tycker jag inte att det var så användbart, tycker att Kias navi och telefon fungerar bra, visst är det kul men jag tycker inte att det är livsviktigt, men nu i min hyrbil en Outlander Phev är det viktigt för deras infotainmentsystem är riktigt dåligt. Så jag tycker att det beror på infotainmentsystem i bilen.
Kia Sorento 2.2 CRDI GT-Line Silky Sliver 2020
Polar 650 TR-LB Selected 2019

Före: Kia Sorento 2.2 Special Edition 2017
Kia Sportage 2.0 Crdi AWD 2016 Uefa Edition automat Vit Metalliclack pearleffekt
Kia Sportage 2.0 Crdi AWD 2012 Komfort Automat orange

Re: Apple CarPlay kia Sportage 2016

27
Mulle_1234 skrev:Hade en Sorento Special Edition med Apple carplay och ska jag vara ärlig så tycker jag inte att det var så användbart, tycker att Kias navi och telefon fungerar bra, visst är det kul men jag tycker inte att det är livsviktigt, men nu i min hyrbil en Outlander Phev är det viktigt för deras infotainmentsystem är riktigt dåligt. Så jag tycker att det beror på infotainmentsystem i bilen.
Gillar också deras navi men är lite nörd när det kommer till sådana saker :)

Dock är det inte livsviktigt... Tack för svar.
Önskar en fortsatt bra kväll.

Re: Apple CarPlay kia Sportage 2016

28
Kia_sportage skrev:
Mulle_1234 skrev:Hade en Sorento Special Edition med Apple carplay och ska jag vara ärlig så tycker jag inte att det var så användbart, tycker att Kias navi och telefon fungerar bra, visst är det kul men jag tycker inte att det är livsviktigt, men nu i min hyrbil en Outlander Phev är det viktigt för deras infotainmentsystem är riktigt dåligt. Så jag tycker att det beror på infotainmentsystem i bilen.
Gillar också deras navi men är lite nörd när det kommer till sådana saker :)

Dock är det inte livsviktigt... Tack för svar.
Önskar en fortsatt bra kväll.
Jag förstår, det är alltid roligt med teknik i alla dess former. Tack detsamma!
Kia Sorento 2.2 CRDI GT-Line Silky Sliver 2020
Polar 650 TR-LB Selected 2019

Före: Kia Sorento 2.2 Special Edition 2017
Kia Sportage 2.0 Crdi AWD 2016 Uefa Edition automat Vit Metalliclack pearleffekt
Kia Sportage 2.0 Crdi AWD 2012 Komfort Automat orange
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"