Annons

halvljus

1
Hej alla jag har en ceed 2020 gt line. som jag upplever att den bländar minna medtrafikanter när jsg har halvljuset på. och det spelar ingen roll var jag har höjd inställningen på. och jag har haft bilen på verkstad får det med. men jag upplever att många blinkar på mig. ??? vad ska man göra ???
Annons

Re: halvljus

2
lord668 skrev:Hej alla jag har en ceed 2020 gt line. som jag upplever att den bländar minna medtrafikanter när jsg har halvljuset på. och det spelar ingen roll var jag har höjd inställningen på. och jag har haft bilen på verkstad får det med. men jag upplever att många blinkar på mig. ??? vad ska man göra ???
Åk till bilprovningen o be dom kolla ljusets höjd.

Re: halvljus

7
lord668 skrev:ja det har den. dom som sitter brevid halvljuset i samma lyckta
Varselljuset,ledkuberna lyser ju inte speciellt starkt. Speciellt inte med halvljus på då dimmas dom ner lite.

Jag tycker själv att mitt vänstra alltså förarsidans strålkastarljus är högre än passagerarsida. Men ingen har blinkat på mig.

Re: halvljus

8
förlåt om jag snor tråden lite men fattar inte hur man gör ett nytt inlägg,
Hej jag har en kia sportage med xenonlampor o ena har gått sönder, vad e det jag ska ha för lampa? står ingenting i boken.

Re: halvljus

9
lord668 skrev:Den har ju varit på verkstad för det. vet inte om det är led-kuberna som dom tror är hel ljus
Har du led på halvljuset eller halogen? Om det är led så måste man kalibrera efter justering, kanske isåfall att det är missat av verkstaden?
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: halvljus

10
Tjena! Hade samma problem med min bil .. har en 2019 ceed gt line. Alla blinkade på mig! Men va bara o ställa ner lyktorna:) ändrade från 0 läget till mitten. (Tror det går 0-3) så rattade till 2 o problemet var löst.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"