Annons

Start/Stop funktion

1
Är ny Kia Ceéd GT Line -16 Automat (DCT7) ägare, har ifs bara haft bilen i en dag, men har listat ut dom flesta funktionerna, men inte Start/Stop funktionen.
Hittar ingen Start/Stop knapp för att aktivera detta, dock har jag en ECO knapp, har denna något med Start/Stop att göra?
Har jag Start/Stop funktion på min bil?
Hur tar jag reda på detta, vet att Start/Stop har många kriterier för att funka (yttertemp, motortempp osv..?
Annons

Re: Start/Stop funktion

3
Okey, då misstänker jag att denna inte har någon Start/Stopp funktion för jag har ingen (A) knapp, på den platsen har jag endast en ECO-knapp. Trodde att start/stop var en standard i Euro6 certifieringen.
Då var infon fel i annonsen där jag köpte bilen för där står det Start/Stop funktion, men jag misstänker att dom säkerligen har någon reservation för felskrivning :(

Re: Start/Stop funktion

4
Tippler skrev:Okey, då misstänker jag att denna inte har någon Start/Stopp funktion för jag har ingen (A) knapp, på den platsen har jag endast en ECO-knapp. Trodde att start/stop var en standard i Euro6 certifieringen.
Då var infon fel i annonsen där jag köpte bilen för där står det Start/Stop funktion, men jag misstänker att dom säkerligen har någon reservation för felskrivning :(
Det har handlarna alltid. Dom skriver ibland tonvis med grejer som inte finns i bilen. Sedan så är det lätt att svära sig fri.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"