Annons

Larm

1
Jag har en Rio-19 ,som larmet går igång på direkt jag öppnar dörren med nyckel..På min Skoda tog det 15 sek. innan larmet gick igång,så man hann sätta nyckeln i tändningslåset... går det att ändra på Rio,så det blir några sekunder extra innan det går igång??
Annons

Re: Larm

2
Jag öppnar min Rio med fjärrkontrollen men skulle testa larmet och öppna med nyckeln och det gick igång direkt. Vet inte varför du behöver öppna med nyckel men använd fjärren så startar det inte.

Enligt instruktionsboken så sätts larmet på när man låser via fjärren. Prova att låsa med nyckeln så kanske inte larmet sätts på.
KIA RIO 1.0 T-GDI 120HK DCT ADVANCE PLUS 2019

Re: Larm

3
Man måste ju hålla igång låset också... Dåligt om det inte går att ändra,men jag ska prova detta du skrev :) F.ö.är detta den första nya bilen jag har och också den sämsta,både vad det gäller passform på grejer,som t.ex. baklucka..inte ens en gammal Volvo har så dålig passform på kaross... Det "ska vara så,inom normen",som de säger på verkstaden..Nåväl,får prova detta med låset..jag vill ju motionera cylindern..har haft bilar där det beckat igen efter några år..
Skriv svar

Återgå till "Rio"