Annons

Vinterdäck

1
Vinterdäck, nya Ceed GT-Line.
Funkar det med 16" fälgar ? Eller måste det vara 17" även på vintern ?
Är det någon skillnad, storlek på bromsar mm mellan GT-Line och Advance ?
Vill helst ha 16" på vintern för bättre fäste/grepp osv.

Jag har beställt bilen, men inte vinterdäcken.
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl
Annons

Re: Vinterdäck

2
anbr skrev:Vinterdäck, nya Ceed GT-Line.
Funkar det med 16" fälgar ? Eller måste det vara 17" även på vintern ?
Är det någon skillnad, storlek på bromsar mm mellan GT-Line och Advance ?
Vill helst ha 16" på vintern för bättre fäste/grepp osv.

Jag har beställt bilen, men inte vinterdäcken.
Jag har beställt bilen med 16" orginalfälgar på vinterdäcken. Det verkar vara standard utifrån min ringa erfarenhet.

Re: Vinterdäck

5
Tycker detta är jättekonstigt, har dubbelkollat 2 gånger med min handlare och dom säger att det måste vara 17”, vilket jag fortfarande ställer mig lite tvekande till, skulle gärna vilja ha 16” på vinterhjulen med lite mer gummi, har inte köpt vinterhjul än men det börjar bli dags snart, kanske får slå en signal till en annan kia handlare för ett andra utlåtande

Re: Vinterdäck

6
jonasnyman skrev:Tycker detta är jättekonstigt, har dubbelkollat 2 gånger med min handlare och dom säger att det måste vara 17”, vilket jag fortfarande ställer mig lite tvekande till, skulle gärna vilja ha 16” på vinterhjulen med lite mer gummi, har inte köpt vinterhjul än men det börjar bli dags snart, kanske får slå en signal till en annan kia handlare för ett andra utlåtande
Min handlare säger tvärtom. Sedan så finns det som sagt GOTT om plats. Det e ju Inga monster skivor på direkt. Tråkigt för min handlare annars då dom blir tvungna att fixa 17" vintehjul till min.

Re: Vinterdäck

7
Gaspo skrev:
jonasnyman skrev:Tycker detta är jättekonstigt, har dubbelkollat 2 gånger med min handlare och dom säger att det måste vara 17”, vilket jag fortfarande ställer mig lite tvekande till, skulle gärna vilja ha 16” på vinterhjulen med lite mer gummi, har inte köpt vinterhjul än men det börjar bli dags snart, kanske får slå en signal till en annan kia handlare för ett andra utlåtande
Min handlare säger tvärtom. Sedan så finns det som sagt GOTT om plats. Det e ju Inga monster skivor på direkt. Tråkigt för min handlare annars då dom blir tvungna att fixa 17" vintehjul till min.

Nämnde även för min handlare att om man går in på hemsidan och bygger ihop en ceed sw gt-line så går det att välja till 16” hjul, dom återkom dagen efter när dom kollat med kia att det är fel, icke gt-line passar 16” enligt min handlare, väldigt luddigt detta vad som gäller

Re: Vinterdäck

8
jonasnyman skrev:
Gaspo skrev:
jonasnyman skrev:Tycker detta är jättekonstigt, har dubbelkollat 2 gånger med min handlare och dom säger att det måste vara 17”, vilket jag fortfarande ställer mig lite tvekande till, skulle gärna vilja ha 16” på vinterhjulen med lite mer gummi, har inte köpt vinterhjul än men det börjar bli dags snart, kanske får slå en signal till en annan kia handlare för ett andra utlåtande
Min handlare säger tvärtom. Sedan så finns det som sagt GOTT om plats. Det e ju Inga monster skivor på direkt. Tråkigt för min handlare annars då dom blir tvungna att fixa 17" vintehjul till min.

Nämnde även för min handlare att om man går in på hemsidan och bygger ihop en ceed sw gt-line så går det att välja till 16” hjul, dom återkom dagen efter när dom kollat med kia att det är fel, icke gt-line passar 16” enligt min handlare, väldigt luddigt detta vad som gäller
Verkar väldigt konstigt då som sagt plats verkar det finnas gott om. Har på nytt skickat meddelande till min handlare. Får se vad dom svarar denna gång. Kan ju vara så att din handlare vill att du ska köpa dyrare hjul :-)
Senast redigerad av Gaspo den 19 aug 2019, 15:04, redigerad totalt 1 gånger.

Re: Vinterdäck

9
Gaspo skrev:
jonasnyman skrev:
Gaspo skrev:
Min handlare säger tvärtom. Sedan så finns det som sagt GOTT om plats. Det e ju Inga monster skivor på direkt. Tråkigt för min handlare annars då dom blir tvungna att fixa 17" vintehjul till min.

Nämnde även för min handlare att om man går in på hemsidan och bygger ihop en ceed sw gt-line så går det att välja till 16” hjul, dom återkom dagen efter när dom kollat med kia att det är fel, icke gt-line passar 16” enligt min handlare, väldigt luddigt detta vad som gäller
Verkar väldigt konstigt då som sagt plats verkar det finnas gott om. Har på nytt skickat meddelande till min handlare. Får se vad dom svarar denna gång.

Återkom gärna här om du får någon mer info

Re: Vinterdäck

10
jonasnyman skrev:
Gaspo skrev:
jonasnyman skrev:

Nämnde även för min handlare att om man går in på hemsidan och bygger ihop en ceed sw gt-line så går det att välja till 16” hjul, dom återkom dagen efter när dom kollat med kia att det är fel, icke gt-line passar 16” enligt min handlare, väldigt luddigt detta vad som gäller
Verkar väldigt konstigt då som sagt plats verkar det finnas gott om. Har på nytt skickat meddelande till min handlare. Får se vad dom svarar denna gång.

Återkom gärna här om du får någon mer info
Kontaktade säljaren jag köpte ifrån denna gång hos min återförsäljare.

Svaret: Hej,16” är det som gäller på din bil, 17” säljer vi till ProCeed GT med starkare motorn och då större bromsar.

Din handlare kanske blandar ihop bilar.
Och som jag skrivit innan så plats finns det gott om.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"