Dark penta är snygg. Förmodligen en färg som är mer skonsam mot synliga repor!Gaspo skrev:Blir säkert kanon! Svart är alltid fint. Kör själv dark penta.Jimi_Rose skrev:Jag tror det blir Black Pearl även om jag är medveten om att allt kommer att synas. Valde även med dekorlister på bakluckan och sidorna.Gaspo skrev:
Önskar själv nån hade skrivit om detta assistanspaket innan jag köpte min. Måste fråga vad för färg har du kollat på?
Annons
Re: Kia Niro Hybrid eller Kia Ceed SW Gt-Line?
12Jag har själv en Ceed SW 2019 med två barn och bor i Sthlm City precis som du.
När ni kommer byta ut babyskyddet mot bakåtvänd bilbarnstol sitter er äldsta redan i framåtvänd bältesstol. Det är således inga problem att få plats i baksätet med den uppsättningen. Själv har jag Britax MAX-WAY som bakåtvänd och det det går att sitta i passagerarsätet fram med den bakom efter lite trixande och planering av lutning m.m.
Två bakåtvända bilbarnstolar i baksätet fungerar inte enligt mig om föraren är +180 cm. Men det går ju alltid att ha en bakåtvänd bilbarnstol i framsätet. I vilket fall som helst tolkar jag det som att er bakåtvända kommer ersättas av en framåtvänd bältesstol i närtid så det är inget att fundera på.
Vad det gäller förbrukning kan jag mest tala om långkörningar. Sthlm City-Norrtälje kör jag på 0,56 med ägg under gaspedalen, blandad 70/90/110 väg. Sthlm City-Göteborg kör jag på 0,62, 15% över hastighetsbegränsningen. Stadstrafik bryr jag mig inte ens om att mäta. Färddator rapporterar 0,59-0,60 över ~600 mil.
När ni kommer byta ut babyskyddet mot bakåtvänd bilbarnstol sitter er äldsta redan i framåtvänd bältesstol. Det är således inga problem att få plats i baksätet med den uppsättningen. Själv har jag Britax MAX-WAY som bakåtvänd och det det går att sitta i passagerarsätet fram med den bakom efter lite trixande och planering av lutning m.m.
Två bakåtvända bilbarnstolar i baksätet fungerar inte enligt mig om föraren är +180 cm. Men det går ju alltid att ha en bakåtvänd bilbarnstol i framsätet. I vilket fall som helst tolkar jag det som att er bakåtvända kommer ersättas av en framåtvänd bältesstol i närtid så det är inget att fundera på.
Vad det gäller förbrukning kan jag mest tala om långkörningar. Sthlm City-Norrtälje kör jag på 0,56 med ägg under gaspedalen, blandad 70/90/110 väg. Sthlm City-Göteborg kör jag på 0,62, 15% över hastighetsbegränsningen. Stadstrafik bryr jag mig inte ens om att mäta. Färddator rapporterar 0,59-0,60 över ~600 mil.
Re: Kia Niro Hybrid eller Kia Ceed SW Gt-Line?
13Tack för dina värdefulla synpunkter. Det stärker mig att Ceed är rätt val!KDJ skrev:Jag har själv en Ceed SW 2019 med två barn och bor i Sthlm City precis som du.
När ni kommer byta ut babyskyddet mot bakåtvänd bilbarnstol sitter er äldsta redan i framåtvänd bältesstol. Det är således inga problem att få plats i baksätet med den uppsättningen. Själv har jag Britax MAX-WAY som bakåtvänd och det det går att sitta i passagerarsätet fram med den bakom efter lite trixande och planering av lutning m.m.
Två bakåtvända bilbarnstolar i baksätet fungerar inte enligt mig om föraren är +180 cm. Men det går ju alltid att ha en bakåtvänd bilbarnstol i framsätet. I vilket fall som helst tolkar jag det som att er bakåtvända kommer ersättas av en framåtvänd bältesstol i närtid så det är inget att fundera på.
Vad det gäller förbrukning kan jag mest tala om långkörningar. Sthlm City-Norrtälje kör jag på 0,56 med ägg under gaspedalen, blandad 70/90/110 väg. Sthlm City-Göteborg kör jag på 0,62, 15% över hastighetsbegränsningen. Stadstrafik bryr jag mig inte ens om att mäta. Färddator rapporterar 0,59-0,60 över ~600 mil.
Re: Kia Niro Hybrid eller Kia Ceed SW Gt-Line?
14En fundering kring eftermontering av parkeringssensorer fram på Kia ceed sw GT-line -20. Har sett att man i andra länder kan få det. Vad jag undrar är om det redan är färdigdraget (och det blir billigt) eller ifall det skulle bli en dyr affär att i efterhand montera dessa.