Annons

Backsensor helt tyst

1
Har försökt att leta lite i forumet ang. detta problem. Men alla verkar ha problem med att det bara piper.
Mitt problem är att backsensorerna är helt tysta. Dom har aldrig fungerat sedan jag köpte bilen. Jag har kollat säkringarna, torkat av dom men jag får dom ej att fungera.
Hittar hellre ingen av/på knapp för sensorerna. Men jag ser ju att dom sitter på stötfångaren.
Vad kan det vara för fel på dom?
Är inte riktigt hundra på vilken säkring som är till just backsensorn heller, så om ni vet vilken det är får ni gärna skriva det också.
Kia Cee'd 1,6 CRDi -08
Annons

Re: Backsensor helt tyst

2
Paltn skrev:Har försökt att leta lite i forumet ang. detta problem. Men alla verkar ha problem med att det bara piper.
Mitt problem är att backsensorerna är helt tysta. Dom har aldrig fungerat sedan jag köpte bilen. Jag har kollat säkringarna, torkat av dom men jag får dom ej att fungera.
Hittar hellre ingen av/på knapp för sensorerna. Men jag ser ju att dom sitter på stötfångaren.
Vad kan det vara för fel på dom?
Är inte riktigt hundra på vilken säkring som är till just backsensorn heller, så om ni vet vilken det är får ni gärna skriva det också.
Kia Cee'd 1,6 CRDi -08
Kan ju vara så att en är sönder o då kanske systemet buggar?! Har du känt på dom när du har backen i? Du känner en liten vibration från dom som fungerar.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"