Annons

Montera dragkrok

1
Ska montera dragkrok på våran Optima SW CRID 2016 och undrar om det är något man klara av själv eller måste man lämna in den för man måste koppla upp sig mot bilen och tala om att man kopplat in el för släpvagnen
Annons

Re: Montera dragkrok

2
Behöver inte programmeras om för drag, nej.
Beroende på vilken elsats du köper följer det med en styrbox, som sköter det.
Du behöver dock dra strömkablar hela vägen fram till batteriet om det ska göras ordentligt och få med husvagnsladdning.

Re: Montera dragkrok

3
Jag har monterat själv men tyvärr var det först efteråt det framkom att styrboxen man intstallerar inte kan avaktivera baksensorerna. Så man måste slå av alla sensorerna manuellt om man inte vill ha pipet när man backar. Enligt tillverkaren av kroken gick det inte pga man har en knapp i Kian för av och påslagning. Jag har en westfaliakrok. Detta var dock ett år sedan jag monterade min så det kanske kommit bättre modeller. Rekomenderar att man gör det på en billyft om och har en momentnyckel om man ska göra det själv.

Jag vet inte om man borde ha någon separat dragning av kablage till batteriet men mitt kitt hade iaf kontakter som bara var att klicka ihop med kontakter som låg lösa i bagaget.

Sedan ska man göra sig beredd på att man kan komma att behöva såga i bakspoiler även med kror som monteras vertikalt om man har en GT eller gt-line
kia optima sw gt line 2017
Skriv svar

Återgå till "Optima"