Annons

Kia Niro Hybrid eller Kia Ceed SW Gt-Line?

1
Hej!
Jag behöver er hjälp.
Jag tänker köpa min första Kia men har svår beslutsångest angående vilken modell jag ska välja. Bor i city (stockholm) och kör dagligen kortare resor samt på helgen med familjen. Snittar runt 1000 mil om året. Vi består idag av två vuxna och ett barn på 3 år som sitter i en bakåtvänd barnstol. Vi får inom en snar framtid tillökning och då tillkommer ett babyskydd. Jag har identifierat två modeller som jag är intresserad av men jag behöver er hjälp att tänka. Det gäller en Kia ceed sw Gt-line med assistanspaketet eller en (nya) Kia Niro hybrid pluspaket 2.

-får en emmaljunga super nitro plats i niron?
-funkar det med två barnstolar i Ceeden?

Admin får flytta tråden om jag lagt den fel.

Tack!
Annons

Re: Kia Niro Hybrid eller Kia Ceed SW Gt-Line?

6
Bagageutrymmet är ju fantastiskt i Ceed. Sväljer en hel del, tror den är klassledande. Två barnstolar ser jag inget som helst problem med. Jag ligger på 0,71 efter 350 körda mil. Och det e väldigt mycket kortare sträckor. Jag e nöjd med min Ceed dock ångrar jag mig så in i bomben att jag inte tog assistanspaketet. Baklucka el,luftutblås i baksätet,armstöd skjutbart hade vart guld.

Re: Kia Niro Hybrid eller Kia Ceed SW Gt-Line?

8
Jimi_Rose skrev:Tack för att ni vill dela med er! Det känns som det blir ceeden.

Gällande assistanspaket så var det efter att ha läst här på forumet som jag bestämde mig för att ta med det.
Önskar själv nån hade skrivit om detta assistanspaket innan jag köpte min. Måste fråga vad för färg har du kollat på?

Re: Kia Niro Hybrid eller Kia Ceed SW Gt-Line?

9
Gaspo skrev:
Jimi_Rose skrev:Tack för att ni vill dela med er! Det känns som det blir ceeden.

Gällande assistanspaket så var det efter att ha läst här på forumet som jag bestämde mig för att ta med det.
Önskar själv nån hade skrivit om detta assistanspaket innan jag köpte min. Måste fråga vad för färg har du kollat på?
Jag tror det blir Black Pearl även om jag är medveten om att allt kommer att synas. Valde även med dekorlister på bakluckan och sidorna.

Re: Kia Niro Hybrid eller Kia Ceed SW Gt-Line?

10
Jimi_Rose skrev:
Gaspo skrev:
Jimi_Rose skrev:Tack för att ni vill dela med er! Det känns som det blir ceeden.

Gällande assistanspaket så var det efter att ha läst här på forumet som jag bestämde mig för att ta med det.
Önskar själv nån hade skrivit om detta assistanspaket innan jag köpte min. Måste fråga vad för färg har du kollat på?
Jag tror det blir Black Pearl även om jag är medveten om att allt kommer att synas. Valde även med dekorlister på bakluckan och sidorna.
Blir säkert kanon! Svart är alltid fint. Kör själv dark penta.
Skriv svar

Återgå till "Ordet är fritt"