Annons

Laddkabel och motorproblem

1
Haft lite otur med min Optimal 2017 som gått 2000 mil för ca.1månad sen när jag skulle ut och köra kunde jag inte få loss laddkabeln från bilen shuckokabeln trots upprepade försök prövade även nödöppnaren i motorrummet ,blev till att ringa Kia assistent,bärgningsbilen kom men då det inte går att starta med kabeln i och därmed släppa handbroms en drog han mycket hårt i nödöppnaren med följd att denna gick sönder,bilen bärgad till verkstad 14 dagars leveranstid.tid på reservdelen och eftersom jag behövde bilen hämtade jag ut den under tiden.Nästa problem 14 dagar senare,på väg till Danmark började bilen gå ojämt och rycka varningslampa motor tändes Kia assistent och bärgning igen och tåget hem,fick mail från den danska verkstaden efter helgen felet var en söndriga tändbox lev.tid 3-4 veckor har som tur var merförsäkring så jag kan hyra bil förmånligt.Kia assistent har fungerat helt perfekt mycket bra service och hjälp.
Annons

Re: Laddkabel och motorproblem

2
Fick samma problem när det var lite kallt 20-30 minus. När jag startade motorn trots att den stått med motorvärmaren inkopplad i timmar hackade den och gick orent. Verkstan bytte tändstiften !! Tre dagar på verkstad. Dan efter samma. Då bytte dom tändspolarna. Tre dagar på verkstad. Sedan gick den bra.
Skriv svar

Återgå till "Optima Plug-In Hybrid"