Annons
Annons

Re: KIA UVO App

5
I e-tidningen Ny teknik finns en del att läsa om e-niros kommande app. Sök på kia.
Enligt min säljare kommer ett servicemeddelande när appen är klar. Då är det bara att åka in till kia så gör de en uppdatering, sen kan jag använda appen i min kia e-niro. Jag behöver alltså inte byta bil för att få en app. Hoppas bara att appen klarar fjärrstart och översyn av laddning, bärme mm. Är för övrigt MYCKET nöjd med bilen!

Re: KIA UVO App

6
Finns det nån simkortshållare i Optima Plug-in 2019 ?
Har hämtat ut min nya bil idag och det skulle ju vara praktiskt att slippa hålla på med hotspot, som ju verkar vara lösningen "so far".
Optima SW Plug-In Hybrid 2019 Aluminium Silver

Re: KIA UVO App

8
Fick precis detta av Kia när jag efterfrågade en app, som i USA:
Hej
Grattis till din nya bil!
Det är korrekt att Kia erbjuder UVO-appen i USA sedan några år tillbaka.
I Europa blir denna tjänst för första gången tillgänglig för nya e-Soul som lanseras faktiskt den här veckan.
Övriga modeller i Europa är inte förberedda för UVO-tjänsten, däribland Optima SW Plug-In Hybrid.
Vi kommer successivt lansera UVO till flera modeller framöver. //Kia
Optima SW Plug-In Hybrid 2019 Aluminium Silver

Re: KIA UVO App

9
fdrugge skrev:Finns det nån simkortshållare i Optima Plug-in 2019 ?
Har hämtat ut min nya bil idag och det skulle ju vara praktiskt att slippa hålla på med hotspot, som ju verkar vara lösningen "so far".
Jag köpte en billig liten 4G/LTE TP-link-router från Kjell på rea. Den startar när tändningen slår igång och stänger av sig 15 min efter att sista enheten kopplar ifrån. Kör även surfplattan och mobilen mot den. Den får plats i facket nere vid cigguttaget, så den syns inte och ligger inte i vägen.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: KIA UVO App

10
DrGadget skrev: Jag köpte en billig liten 4G/LTE TP-link-router från Kjell på rea. Den startar när tändningen slår igång och stänger av sig 15 min efter att sista enheten kopplar ifrån. Kör även surfplattan och mobilen mot den. Den får plats i facket nere vid cigguttaget, så den syns inte och ligger inte i vägen.

Det låter som en riktigt smart lösning. Men verkar finnas många och de flesta har blandade omdömen. Har du kanske en bild eller en länk till den du kör med? Och är det USB eller Cigguttaget den ska försörjas från? Eller batteri?
Skriv svar

Återgå till "Optima Plug-In Hybrid"