Annons

Kontrollera hybridsystemet under pågående körning

1
Hej,

Efter 5 veckor och drygt 300 mil så dog min 2018 Kia Niro Plug-In under tiden jag körde i 100km/h på motorvägen. Fick felmeddelandet "kontrollera hybridsystemet" under tiden jag körde och sedan så försvann all kraft i bilen och efter att jag kört åt sidan gick elen igång men inte att köra vidare. Blev bärgning.

Någon som råkat ut för samma eller hört någon som råkat ut för det? Från Kia verkstaden är det helt tyst ingen som återkopplat...
Annons

Re: Kontrollera hybridsystemet under pågående körning

2
ryder skrev:Hej,

Efter 5 veckor och drygt 300 mil så dog min 2018 Kia Niro Plug-In under tiden jag körde i 100km/h på motorvägen. Fick felmeddelandet "kontrollera hybridsystemet" under tiden jag körde och sedan så försvann all kraft i bilen och efter att jag kört åt sidan gick elen igång men inte att köra vidare. Blev bärgning.

Någon som råkat ut för samma eller hört någon som råkat ut för det? Från Kia verkstaden är det helt tyst ingen som återkopplat...

Hej, hur gick det med detta? Fick du något svar från Kia på varför bilen dog?
2018" Kia Niro - 1.6 GDi Hybrid DCT-6 - Pluspaket 1 - Gravity Blue

[[ Innan dess: Seat Ibiza Stella 1.6 (-01), Seat Cordoba 1.6 (-00), Wolkswagen Lupo 1.4 (-00) ]]

Re: Kontrollera hybridsystemet under pågående körning

3
I morgon firar vi 2-månaders jubileum av vår nya Niro ladd-hybrid. Den gick dessvärre endast 7 km, innan den uppvisade ett antal gula varningstrianglar som indikerade fel på hybridsystemet. Vi kunde ta oss hem och lämnade in bilen till den auktoriserade KIA-firman dagen därpå. Där har den stått i två månader! En styrbox är trasig och skall hämtas från Korea.
Under tiden kör vi runt med firmans Niro ladd-hybrid med stor reklam-blaffa på.
Någon som råkat ut för liknande problem?
Ekca
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"