Annons
Annons

Re: DCT låda 7 stegs

12
Hej igen.
Vi har nu varit på verkstan igen för dct lådan,vi vart tvungna att göra en service på bilen för att få uppdateringarna på växellådan,inget problem med det eftersom den ända skulle servas.
Servicen gick på 3500 kr, men växellådan beter sig lika iallafall.
läste lite kommentarer efter den där tråden,om man skulle ändra mellan lägena på sport och ekonomi tex, men du kan väl inte mena att man ska gå igen hela växelprogrammet för att bilen ska växla normalt.
Det måste finnas en omvandlare som ställer om sig för olika körstilar det finns på alla nya växellådor.
Tror nog att det finns mycket okunnigt folk som jobbar med dessa lådor,man hade stora problem med DSG lådorna i början också,men man åtgärdade problemen ganska snabbt.
Och vad jag förstår så är det i princip lika växellåda,det är bara namnet man ändrar på.
Jag gillar KIa har vänner som kör sådana men tyvärr med vanlig växellåda och dom är väldigt nöjda ,det är jag och min fru med i det stora hela förutom Dct lådan som inte fungerar perfekt.

Re: DCT låda 7 stegs

13
Det finns ingen mjukvaruuppdatering till DCT-lådorna, mer än när kopplingslamellerna byts ut mot lameller av annat material.
Det man KAN göra är en inlärning av växelläge och kopplingsläge. Denna inlärning kan behöva göras ibland för att minimera att det hugger vid växling.
Har verkstaden utfört denna inlärning?
Ditt klagomål verkar dock inte innefatta ryck/hugg vid växling, utan endast hur växellådan beter sig vid motorbroms...
Skriv svar

Återgå till "Problem"