Annons

Familjebil

1
Funderar skarpt på att beställa en Niro Plug-in (pluspaket 2, 18" fälgar ,Platinum Graphite)
tänkte provköra en i helgen
går från en Passat och är mest bekymrad över bagageutrymmet, det är ju en ganska stor skillnad när man är van att få in hur mycket som helst där bak
blir den för liten som familjebil (2vuxna 2 barn och ibland +1 vuxen)
har inga barnvagnar längre och takboxen lär få åka på till semestern

läser runt lite och det verkar som att många tillval inte verkar finnas i Sverige ?
- Ventilerade stolar
- Uppgraderat ljud
- Minne i elstolarna
- Taklucka
Något mer jag missat ?
KIA Niro Plug-In Hybrid PP2, Aurora Black Pearl, 18"
Annons

Re: Familjebil

2
Jag gick från Ford S-max till Kia Niro Plug In. Barn som inte längre bor hemma gjorde att vi inte behövde en bil stor som en container. I Forden kunde man sitta tre i baksätet hyfsat bra. Där gick det bra att ha en bilbarnstol och ändå kunde två personer till få plats. I Kian sitter man Ok i baksätet för två personer men det blir trångt med tre. Nu har jag inte prövat bilbarnstol men jag föreställer mig att det blir väldigt trångt i baksätet.

Jag ser att du skriver 18 tums hjul men när jag köpte bilen var det endast 16 tums-hjul. Är det möjligt att få 18-storlek? Förvisso, för mig är däck och dess storlek/design irrelevant och uppskattar mera att 16-hjul är bra mycket billigare

Till listan över extra tillval som (ännu) inte finns i Sverige kan jag tillägga döda-vinkelvarning. Till skillnad från däcken så saknar jag detta tillval!

Re: Familjebil

3
Jag gick från en BMW 525 Touring. Två vuxna, och två större hundar, funkar kanon för oss. Men vi kör mest kortare svängar här i stan, och ibland nån lite längre
på runt 25 till 30 mil, händer dock inte så ofta.

Re: Familjebil

4
Gick från en äldre Ford Focus till Kia Niro PHEV. Våra två barn upplever att benutrymmet bak är betydligt bättre än i Forden. Dessutom är de glada över mittkonsolen som kan fällas ned i baksätet. Lastutrymmet är förstås begränsat men det är ändå bättre än vad vi förväntade oss av en så pass kort bil med batteri. Inredningen verkar vara av god kvalitet (min bil har läderklädsel) vilket är en fördel när man kör runt med barn och deras kompisar.

Lite synd att man måste offra en del av utrymmet till förvaring av laddkablar. Vi har dessutom två kablar: shuko/typ2 samt typ2/typ2. Den ena kabeln har vi dock knölat ned under plasttråget som finns under filtmattan där bak.

Blind Spot Detection saknas på Kia Niro PHEV Sverige, precis som PGR skrev. Tror inte heller varningssystemet för fartkameror fungerar i Sverige.

Tyvärr har inte heller Kia Niro PHEV sån där 360 graders backkamera som många andra bilmodeller i denna prisklass har. Nirons backkamera gör dock ett utmärkt jobb.
Niro PHEV Plus 2

Re: Familjebil

5
Provkört och det funkade bra med 2 barn och en vuxen bak utan problem
Riktigt trevlig bil så det blev ett köp direkt

Valde en svart då det fanns på lager för leverans på ca 2 veckor
Pluspaket 2, dragkrok och 18” fälgar
KIA Niro Plug-In Hybrid PP2, Aurora Black Pearl, 18"
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"