Annons
Annons

Re: Dragkrok till Ceed GT+ 2015

2
Vart med mening geografiskt eller dialekt "vart"
Oavsett skulle jag kolla om draghkrokslagret har en anläggning nära. Är otroligt billiga. http://www.dragkrokslagret.se/

Om du inte monterar hos dem så har de krokarna.


Varför demonterbart? En sak till som kan krångla. :) Dessutom bra skydd mot påkörning rakt bakifrån...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Dragkrok till Ceed GT+ 2015

3
Vart som i var köper jag en :)

Vem vill ha en ful dragkrok på en fin sportbil om man inte behöver :)

Jag vill veta om någon har satt dit en o hur det ser ut. Jag vill inte att dom ska karva i plasten för att få dit den. Sen vet jag oxå att bakdämparen måste bytas mot en med 2 burkar som Ferrita säljer.

Re: Dragkrok till Ceed GT+ 2015

4
ceedgt skrev:Vart som i var köper jag en :)

Vem vill ha en ful dragkrok på en fin sportbil om man inte behöver :)

Jag vill veta om någon har satt dit en o hur det ser ut. Jag vill inte att dom ska karva i plasten för att få dit den. Sen vet jag oxå att bakdämparen måste bytas mot en med 2 burkar som Ferrita säljer.
Ok. :)
Men har du ett dragkrokslager i närheten så är det prisvärt. Betalade 5200kr för fast krok, monterat och klart. För exakt samma märke på krok skulle Hedins ha 10500kr...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Dragkrok till Ceed GT+ 2015

5
Du kan montera en avtagsbar dragkrok, då syns det inte lika mycket.

Ska jag ta en bild på min dragkrok, så du ser hur det kan se ut sen? Har fast dragkrok på min bil.
ceedgt skrev:Vart som i var köper jag en :)

Vem vill ha en ful dragkrok på en fin sportbil om man inte behöver :)

Jag vill veta om någon har satt dit en o hur det ser ut. Jag vill inte att dom ska karva i plasten för att få dit den. Sen vet jag oxå att bakdämparen måste bytas mot en med 2 burkar som Ferrita säljer.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Dragkrok till Ceed GT+ 2015

6
Tack visa mig gärna en bild!

DrGadget skrev:Du kan montera en avtagsbar dragkrok, då syns det inte lika mycket.

Ska jag ta en bild på min dragkrok, så du ser hur det kan se ut sen? Har fast dragkrok på min bil.
ceedgt skrev:Vart som i var köper jag en :)

Vem vill ha en ful dragkrok på en fin sportbil om man inte behöver :)

Jag vill veta om någon har satt dit en o hur det ser ut. Jag vill inte att dom ska karva i plasten för att få dit den. Sen vet jag oxå att bakdämparen måste bytas mot en med 2 burkar som Ferrita säljer.

Re: Dragkrok till Ceed GT+ 2015

7
Hejsan,

Blev det någon dragkrok på GTn tillslut?

Jag står inför samma sak, hitta en dragkrok som funkar på GT. Har förstått att man kan behöva byta ljuddämpare till en Ferritagjord. Men har även sett att GDW säljer dragkrokar till GT där man inte behöver byta ljuddämpare. Dock är det till GT tillverkad från september 2015 och framåt, faceliften alltså...
Jag har en pre-facelift - tillverkad i maj 2015.

/Hanna

Re: Dragkrok till Ceed GT+ 2015

9
Mr_L skrev:Kolla här :)

https://www.dragkrokslagret.se/
Menar du att alla man får upp i sökningen passar?
Det står inte på någon av dem att den skulle passa till just GTn, dessutom behövs väl ett Ferritasystem för att kunna på få draget till den vanliga Cee'den halvkombi?

Från Kia fick jag svar att en av Westfalias drag funkar ihop med Ferritasystemet. Men den från Westfalia som är för GT-line ser i monteringsanvisningarna ut at gå att montera på GT-line utan att byta ljuddämpare.
Har GT och GT-line samma ljuddämpare?

/Hanna

Re: Dragkrok till Ceed GT+ 2015

10
Ber om ursäkt! Läste lite väl snabbt... Trodde d var till en GT-line du menade.
Hade en 2014 GT tidigare som jag funderade på att fixa krok på men la ner då det verkade va för krångligt och dyrt. :/ Skulle nog inte vilja dra något med den heller då den kommer dra väldigt mycket bränsle... Så för min del blev d att sätta kostnad mot användbarhet som gjorde beslutet lätt för min del...
Top-notch Сasual Dating
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"