Annons
Annons

Re: Montera lastöglor / surrningsöglor i bagageutrymme

4
Boost skrev:Jag har beställt min bil. På provbilen såg jag att där inte sitter några fasta öglor i bagageutrymmet. Endast i golvet och golvet är löst. Jag ska sätta en hundbur där bak och vill gärna förankra den i bilen.
Någon här som har erfarenhet eller tips på var och hur man bäst monterar öglorna?
Hur gick det med monteringen av egna lastöglor - och har du några tips?
Vi får hem vår Niro på tisdags och har också noterat att lastöglorna sitter i golvlocket. Det känns som en riktig miss att lasten - hundbur med hundar - endast blir kosmetiskt fastspänd.

Re: Montera lastöglor / surrningsöglor i bagageutrymme

8
Boost skrev:Jag har inte monterat bur i bilen. Det enda jag hittat är ett lastgaller som där finns delare till. Minns inte var men det var på engelska. Jag har hunden i baksätet i säkerhetssele istället då han trivs bättre med det.
Bild
Bild
Skickat från min Nokia 7 plus via Tapatalk
Tack för svar! Han ser ju ut att trivas bra där. :) Vi har dessvärre två marodörer som behöver hel bur för att inte bita sönder inredningen, så jag letar vidare på lösningen med lastöglor.

Re: Montera lastöglor / surrningsöglor i bagageutrymme

10
Hej!
Hittade er då jag googlade på just Sorento och lastöglor. Vi har just fått hem vår nya bil och nya hundbur. Jag hade kollat innan med försäljaren så att det fanns lastöglor. Jajamensan, det gjorde det. Nu är det kaos. Ny bil och lastöglor i inredningen/golvet. Det blir ju en projektil som krossar allt framåt vid kollision...
Hur löste ni det, ni som skrivit här innan?
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"