Annons
Annons

Re: Köp 4 däck betal för 3. Skriver KIA idag

3
Torgskräck skrev:Att du betalar mer för de 3 däcken hos kia än vad 4 av samma sort skulle kostat nån annanstans? :D
Tyvärr du hade rätt, fick svar idag med offert. Dom tar bl 500 kr mer per däck än de flesta andra däckfirmorna. Så redan där har "rabatten" försvunnit.
Skojare. Eller vad ska man säga? Sen massa pålägg på det.
Som matthandlare som skriver 60% rabatt och de är det på de fantasipriser dom angett som ordinarie priser. Svårt att inte bli förbannad.


Jag svarade Kia verkstan Södermalm med kopia till info#kia.se

"Ang erbjudandet KÖP FYRA DÄCK BETA FÖR TRE. i senaste numret av KIA Story. Det visade sig var en ”story”, men inte en rolig en.
Med de priser ni tar blir det mycket billigare med ordinarie priser från andra firmor.
Ni tar 1493 kr per däck där andra tar runt 1000 kronor. Redan där försvinner ”rabatten”.
Förstår inte riktigt vad ni håller på med?
Jämförelse Prisjakt.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1745550"
Kia Pro_Ceed GT+

Re: Köp 4 däck betal för 3. Skriver KIA idag

4
Jag köper mina däck från en handlare på nätet, Köpte dom dyraste, tystaste och mest lättrullande däcken. 205/50/16 för 850 kr per styck. Kolla vad Nokian Hakka green kostar och framför allt en KIA med de däcken, 67 db blir nästan lika tyst som med friktionsdäck.
Kia Ceed SW 2013, Kia GT-Line 2015, Kia Niro Ladd-hybrid 2019

Re: Köp 4 däck betal för 3. Skriver KIA idag

6
Står inte ut med bullret skulle det vara i föregående kommentar. I vilket fall finns det många bra och billiga alternativ på nätet. Om du bara vet vilken dimension du vill ha finns det många kronor att spara. Det finns ju också klassning när det gäller energiförbrukning, buller och vattenplaning så jag skulle inte alls i första hand köpa det en KIA återförsäljare rekommenderar. Jag föredrar att välja själv för att sen åka till en fristående däcksfirma som monterar och balanserar. Se till att anlita en firma som lyfter bilen rätt bara.
Kia Ceed SW 2013, Kia GT-Line 2015, Kia Niro Ladd-hybrid 2019
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"