Annons

Ny information om forumet, uppdateringen, ny ägare, m.m. - 2016-07-07

1
Hej alla KiaCarClub-medlemmar och besökare!

Som de flesta av er har märkt så har det hänt en hel del på forumet de senaste två veckorna, här kommer en kort summering om de ändringar som gjorts samt vad som är aktuellt från och med uppdateringen:

Jag, Jonathan (bilintresserad tekniker och webmaster), har tagit över forumet från Ronnie och är nu ny ägare och administratör. Ronnie och Marcus_Turbo kvarstår som moderatorer. Jag vill i och med detta passa på att ge en stor eloge till Ronnie, de tidigare administratörerna/ägarna/grundaren (Morgan och Peter), moderatorerna och givetvis alla medlemmar som gjort forumet till vad det är! Det är ni allihopa som utgör forumet!

Om vi går tillbaka till just forumet, vad har då hänt de senaste veckorna sedan jag tog över?

*Forumet är flyttat till en annan server.
*phpBB (forummjukvaran) är uppdaterad till den senaste versionen phpBB 3.1 vilket har givit fler funktioner, ökad säkerhet, osv.
*Forumet har fått en helt ny design/användargränssnitt vilken nu även anpassar sig efter den enhet du använder, dvs. forumet fungerar bra i såväl datorer, surfplattor och mobiltelefoner (smartphones). Tapatalk finns också aktiverat (den senaste versionen till phpBB 3.1) för dem som vill besöka och använda forumet via deras app!
*Det har installerats en hel del nya tillägg/extensions till forumet vilket har givit bland annat följande funktioner:
-Onlinestatus visas vid profilinformationen.
-Indikation visas för hur säkert lösenord man angivit vid registrering på forumet.
-Alla länkar i inläggen öppnas i en ny flik eller nytt fönster (beroende på hur man har ställt in sin webbläsare).
-Undersidor finns numera, dvs. separata informationssidor som man kan besöka via menyn, exempelvis "Intressant statistik om Kia", "Bultcirkelguide", osv.
-Det går att se vem som är trådskaparen i en forumtråd då detta visas vid profilinformationen.
-Tapatalk är som sagt aktiverat och nu finns även push-notifikationer!
-Det går att se de tre senaste inläggen på startsidan av forumet.
-Håller man muspekaren över en forumtråd så kan man se en förhandsvisning av det första och senaste inlägget i tråden.
-Längst ner i varje forumtråd så kan man nu se tre trådar som innehåller liknande information som den tråd man besöker. Detta kan vara bra om andra har haft liknande frågeställningar, varav man ev. även slipper söka efter just detta.
-Det går att minimera forumkategorierna varav detta även sparas till nästa besök, t ex. om ni främst är intresserade av kategorin "Bilmodeller" så kan man minimera de andra kategorierna så att det blir mer överskådligt.
-Om en forumtråd har flera sidor så kan man på nästkommande sida se det senaste inlägget från föregående sida.
-Med mera..
*Premiumsektionen har tagits bort och det kommer INTE att införas något liknande.
*Med mera..

Vad gäller forummjukvaran, forumdesignen och alla tillägg/extensions m.m. så vill jag säga tack till alla som bidrar till phpBB-projektet, STORT TACK!

Framtiden för forumet är att hålla det kontinuerligt uppdaterat så att det alltid har den senaste teknologin och säkerheten. Planen är även att utveckla forumets innehåll allteftersom, både vad gäller informationen, bilderna och allt annat. KiaCarClub.se kommer fortsätta att vara ett sedvanligt (inofficiellt) Internetforum där man kan diskutera allt om Kia och sin Kia-bil här i Sverige.

Samtliga bilder på undersidorna, i modulerna och bakgrundsbilden är fotade av oss på KiaCarClub.se.

Har ni några som helst frågor eller funderingar? Tveka då inte att skicka ett PM eller mejl så återkommer jag inom kort!

P.S., fyll gärna på med tips & förslag, feedback osv. i den här tråden: http://www.kiacarclub.se/viewtopic.php?f=25&t=492. Alla konkreta tips och förslag välkomnas och kommer beaktas.

Ett par avslutande ord: Det kan vara lite svårt att vänja sig vid alla förändringar i början (vilket är självklart), men ge det lite tid så ska ni se att användarupplevelsen har uppdaterats mot det bättre. Hoppas att ni allihopa (i alla fall de flesta av er) ser positivt på denna totalrenovering som gjorts, och som sagt, har ni någon feedback så är det bara att skriva i ovanstående tråd, eller varför inte skicka ett PM?, det går absolut lika bra, även vad gäller andra frågor och funderingar.

Drive safe, och återigen, en stor eloge till ni som gjort/gör forumet till vad det är!

Ha det gott!
Jonathan / KiaCarClub.se Crew


P.S., jag har säkert glömt en hel del i texten ovan, dyker det upp något så postar jag det i denna tråden.
Annons
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"