Annons

115h motor

1
det borde ju vara samma motor i 2010 och 2011, så det jag undrar e om man via kia verkstad kan uppgradera 115h motorn till 128 hästar?? har läst en test i gp där 115 h motorn bänkats till 125 h; kan det stämma tro??
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5
Annons

Re: 115h motor

2
Det skulle inte förvåna mig om man i framtiden kommer att kunna köpa en motoruppgradering så att motorn kommer upp till de 128 hp som den har idag. Det ska inte skilja något nämnvärt fysiskt på motorn.

De bänktester jag sett på ceeds och 115 hp har alla visat en toppeffekt på över 120 hp. Så det är säkert sant.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

3
ok det låter ju bra! då kanske det inte skilljer direkt ngt på motorerna! tre veckor efter mitt köp kom kampanjen på 128 med bluthooth för endast 10 lakan mer, typiskt :? men men jag är jätte nöjd ändå :D , och bluthooth kan man ju klara sig utan! och som det verkar så är ju motorn bara några enstaka h starkare i verkligheten
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5

4
Min far hämtade ut en Cee'd SW crdi -11 förra veckan. Vi har hos två återförsäljare innan han bestämde sig och bägge sa att det inte skall vara någon skillnad på motorn på arbetsvarven. Man har högre toppeffekt men den har du inte förren i slutet av varvregistret och ingen skillnad på max vridmoment. Så du kommer inte märka någon skillnad på de två olika motorerna.
Svart metallic Cee'd SW CRDi Ex Komfort Business -10, avtagbart drag + m&k värmare

5
Tack för infon grabbar, har kört hela 40 mil nu :D gött med ny bil! första för mig
ska lämna in på ditec snart lika bra, orkar inte vaxa och hålla på som innan när man inte hade familj, nu är det smidigheten man är ute efter