Annons

Re: Skrammel i inredningen..

21
Mitt skrammel återkom det med.
Passadew på att få hjälp med detta när jag var inne på verkstaden. De höll på i en hel dag och felsökte.

Domen från verkstaden är efter att ha provat med flera nya och begagnade insynsskydd, samt demontering av ett par stycken, att det är en konstruktionsmiss. Alla insynsskydd låter mer eller mindre. Det är altså själva rullen invändigt som när fjädrarna blir lite slappa börjar knirka.

Jag har nu fått en temporär testlösning. Denan består av att man lagt på ca 1cm skumgummi på båda sidor av skyddets infästning. Detta gör att spänningen i fjädrarna ökar och skyddet ligger still. Förhoppningsvis dyker det upp en bättre lösning på detta.

Jag passade även på att få fixat ett skrammel i förardörren. Såhär tyst som bilen är nu har den aldrig varit.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
Annons

23
Biltoken skrev:Det finns igen lösning på Kia på detta?, jag har samma irriterande skrammel.... :(
Jag ska kolal nsäta gång jag är på verkstaden för att byta bromslampan, men den är tydligen restnoterad. Tyvärr så verkar det inte så då de fick skrammlet i bilen även när de provade med flera andra skydd från lagerbilarna.

27
Har oxå skrammel i bakluckan vid ojämn väg.
Misstänkte förvaringslådorna av plast som ligger under bagagerumsmattan. Tog ur dessa och satte långa bitar självhäftande fönsterlist där de ligger mot plåten. Tycker nog att det blivit bättre, fortfarande hörs lite men mycket dovare så jag tror jag är en lösning påväg, varjefall i min bil...
/Linus
Kia Ceed SW CRDi 2011 Komfort

28
Har nu varit inne tredje gången för att få knarret från insynsskyddet tillrättat. Nu har de verkligen lagt ner tid på detta och de hittade även en annan källa till knarr som var låset till de fällbara stolsryggarna som de nu smörjt upp.

Sen har jag även haft knarr från det inre handtaget på förardörren. De har nu demonterat alla plastdetaljer på dörren och lagt i silicon och mellanlägg.

Än så länge är det tyst så vi får hoppas på det bästa.

29
JohanL skrev:Har nu varit inne tredje gången för att få knarret från insynsskyddet tillrättat. Nu har de verkligen lagt ner tid på detta och de hittade även en annan källa till knarr som var låset till de fällbara stolsryggarna som de nu smörjt upp.

Sen har jag även haft knarr från det inre handtaget på förardörren. De har nu demonterat alla plastdetaljer på dörren och lagt i silicon och mellanlägg.

Än så länge är det tyst så vi får hoppas på det bästa.
Imponerande verkstad.

Min åkte en sväng, konstaterade att det skramlade och sa sedan att det inte var något de tänkte lägga någon tid på.

Haha, skillnaden är så irriterande milsvid.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

30
Grief skrev:
Imponerande verkstad.

Min åkte en sväng, konstaterade att det skramlade och sa sedan att det inte var något de tänkte lägga någon tid på.

Haha, skillnaden är så irriterande milsvid.
Jag kände mig faktiskt lite dum som klagade på det och fick dem att lägga tid på det. Men de gjorde det helt utan protest och med ett leende...

Jag kommer med största sannolikhet att köpa även min nästa bil på samma ställe.