Annons
Annons

Re: Xenon 75W, 7000 lumen, fråga om lykthus och canbus?

22
Atti skrev:Saknas det en massa inlägg mellan mitten av november och december? :o
Vår tjänsteleverantör (Binero) har kladdat till det vid ägarbytet av denna domän och tillhörande konto.
Så inlägg fr.o.m. 23/11-13 och till slutet på december saknas det en hel del av.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Xenon 75W, 7000 lumen, fråga om lykthus och canbus?

24
Svampen78 skrev:
DavidB skrev:Låter ju inte överväldigande, ska nog ta och beställa en sats! :)

Blir det bättre bredd på helljuset med?
Blev det något köp för dig?

Här är ett par foton som på illustrerar ungefär hur det ser ut. I verkligheten så upplevs helljuset ännu starkare än vad fotot vill ge sken av.

Bild

Bild
Ser ju bra ut!

Nej jag har inte fått arslet ur ännu :lol:
Men ska väl ta att beställa snart.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

26
Axan skrev:Är det någon som monterat ett 35W kit i Ceed, dvs i halvljuset? Måste man klippa kablar etc eller är det bara att plugga i? Var köper man säkrast?

Ryker garantin på bilen om man konverterar?
Det blir lite kabelklippning, verkar som om inget kit passar direkt.
Det finns ingen anledning att byta i halvljus.
Vad du gör är att den kommer inte att godkännas när det är dags för besiktning,
polisen kan bötfälla dig och tvinga dig att återställa.

Bytte själv till 75W på helljus och det är lagligt. Sätt i "Hella Nightbreaker" på halv så får du skapligt ljus där med. Lagliga lampor.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

27
Ronnie skrev:
Axan skrev:Är det någon som monterat ett 35W kit i Ceed, dvs i halvljuset? Måste man klippa kablar etc eller är det bara att plugga i? Var köper man säkrast?

Bytte själv till 75W på helljus och det är lagligt. Sätt i "Hella Nightbreaker" på halv så får du skapligt ljus där med. Lagliga lampor.

Tackar för hjälpen. Ska kolla upp Hella

28
Ronnie skrev:

Menar du att jag kan sätta i Hella Nightbreaker på halvljus fast det är en helljuslampa?

Vill bara fråga så jag inte går och gör något dumt :) De ligger på 55W

http://www.bilupplysningen.se/h7-osram- ... ack/2242-0
http://www.bilupplysningen.se/osram-h7- ... ack/1587-0

hittade dessa två.. Vad är skillnaden mellan dom? Så som jag tolkar det så ska unlimited ge 110% bättre ljus samt är det billigare alt.
Den andra nightbreaker ska ge 90% men har lite kallare färgton än unlimited (3400K mot inlimiteds 3500K).
Kia Cee'd Sw comfort -13

29
s_himself skrev:
Ronnie skrev:

Menar du att jag kan sätta i Hella Nightbreaker på halvljus fast det är en helljuslampa?

Vill bara fråga så jag inte går och gör något dumt :) De ligger på 55W

http://www.bilupplysningen.se/h7-osram- ... ack/2242-0
http://www.bilupplysningen.se/osram-h7- ... ack/1587-0

hittade dessa två.. Vad är skillnaden mellan dom? Så som jag tolkar det så ska unlimited ge 110% bättre ljus samt är det billigare alt.
Den andra nightbreaker ska ge 90% men har lite kallare färgton än unlimited (3400K mot inlimiteds 3500K).

Du kan sätta dit någon av dessa i halvljusen. Det är vanliga halogenlampor och är lagliga. Livslängden är dock kortare på dessa. Ljuset lite, väldigt lite bättre än vanliga ännu gulare halogenlampor. Men inte mycket! Då det är H7 i alla tre lampor i strålkastaren fram så kan du använda dessa lampor till alla 3(halvljus, kurvljus och helljus)
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic