Annons

Oljud på ojämnväg Ceed 1,6 SW -08 Akuthjälp

1
Tjenare, Köpte en Ceed i september förra året som då hade rullat 6500mil. Försäljaren sa att den var full servad men tyvärr så hade förra ägaren inte servat den inom dom korrekta datumen eller milen (Håller på och reder ut detta med toyota som jag köpte den hos).
När jag kom hem och vi hade kört i ca 1 månad så stötte jag på att det blev missljud vänster fram om man körde över te.x kullersten eller grusväg.
Så tog kontakt med toyota och lämna in bilen, dom hittade inget fel och hade varit ute och provkört den men hörde inget. Dom bad mig att återkomma om det inte gav sig. Så efter ytterligare 2 veckor så åkte jag dit och boka en tid. Jag bad dom att köra över kullersten då det alltid hörs när man kör över dessa. Men dom hitta inget och sa att dom inte kunde köra över kullersten eller grusväg, då dom inte har något sånt inärheten. Istället bad dom mig ta kontakt med kia då dom borde kunna hitta felet.
Boka ytterliggare en tid fast hos en kia verkstad, åker dit och samma sak där. Dom hittar INGET fel. Så nu ska jag ringa toyota så vi får detta löst. Vill inte gärna behöva lämna tillbaka bilen pga att ingen hittar felet medans jag, min flickvän m.m hör felet.

Så nu ber jag er om att hjälp. Ge mig tips på vad det kan vara som gör att det blir Missljud/Oljud just vänster fram?

MVH
Ölme
Annons
Skriv svar

Återgå till "Problem"