Annons
Annons

Re: Elfel eller?

2
Hej "Kaggen"

Jag har kollat amerikanska kopplingsscheman för din årsmodell 07, (antagligen skiljer det en hel del) men jag kan inte se att dina problemkomponenter är sammanlänkade. Har också kollat säkringsboxarna och jag kan inte hitta någon gemensam beröringspunkt. Säkringen "MODULE-1" 10A är ett ex på gemensamma funktioner: "Automatlådans spärrmodul, Sensor för styrvinkel, Instrumentbräda, backvarnarens signal, ESP-reglaget, BCM,
sensorstyrda strålkastare". Föreslår att du kollar säkringarna till samtliga komponenter som slutat fungera om du inte redan gjort detta. :problem: :problem:

Tack vare mitt letande så hittade jag säkringen till el-uttaget vid bakluckan som slutat fungera. Så nu skall jag ut och kolla säkringen. Tack för hjälpen med detta. :thumbup: :thumbup:
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007

Re: Elfel eller?

3
Det var säkringen som var bränd, så nu fungerar mitt bakre el-uttag. Passade på att kolla om det var någon skillnad mellan Sverige och USA beträffande säkrings-layouten, och jag kan bara konstatera att de var lika som bär och med samma beteckningar för säkringarna. :thumbup: :thumbup:

Klicka på pdf-filen nedan.
Säkringarna i motorrummet Fuse_ underhood.jpg Säkringarna i motorrummet Visad 1970 gånger 300.26 KiB
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007
Skriv svar

Återgå till "Carens"