Fick igår levans av en cee´d 2010 (f.d. handlarbil) med komfortpaketet.
MEN - de hade inte gjort hela läxan...
Så jag fick bara EN nyckel - den med infällbar nyckel och tre knappar för fjärrfunktioner.
Nu undrar jag hur många nycklar jag skall se till att få och vilka typer.
Hur många nycklar och vilka nyckelmodeller fick ni som nyss fått en ny cee´d av 2010 år modell?
/Tobbe
Annons
Re: Hur många nycklar?
22st med infällbar nyckelTobbe skrev:Fick igår levans av en cee´d 2010 (f.d. handlarbil) med komfortpaketet.
MEN - de hade inte gjort hela läxan...
Så jag fick bara EN nyckel - den med infällbar nyckel och tre knappar för fjärrfunktioner.
Nu undrar jag hur många nycklar jag skall se till att få och vilka typer.
Hur många nycklar och vilka nyckelmodeller fick ni som nyss fått en ny cee´d av 2010 år modell?
/Tobbe
Mvh Stefan
KIA Ceed SW 2010 Bensin, silvermetallic, komfortpaket, dragkrok
4Samma här.Backis skrev:Fick också 2st med infällbar nyckel.
Det låter knepigt att du bara fick en.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
5Tack allihop!
Det ordnar sig säkert med nyckeln - för den är troligen lagd på något säkert ställe tillsammans med instruktionsboken och servicehäftet i den svarta "väskan" som alla saknades.
Men eftersom bilen aldrig sålts till slutkund tidigare ordnar det sig säkert på rätt sätt.
Ville bara vara säker på vad jag skall förvänta mig då säljaren antydde en andra nyckel av annan typ!
/Tobbe
Det ordnar sig säkert med nyckeln - för den är troligen lagd på något säkert ställe tillsammans med instruktionsboken och servicehäftet i den svarta "väskan" som alla saknades.
Men eftersom bilen aldrig sålts till slutkund tidigare ordnar det sig säkert på rätt sätt.
Ville bara vara säker på vad jag skall förvänta mig då säljaren antydde en andra nyckel av annan typ!
/Tobbe
6Du skall även få med ett nyckelkort eller vad det nu heter. En röd plastremsa där koden till startspärren står. Denna behövs om du skall beställa nya nycklar.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE
7Den fick däremot inte jag. Har övriga fått en sådan?Trident skrev:Du skall även få med ett nyckelkort eller vad det nu heter. En röd plastremsa där koden till startspärren står. Denna behövs om du skall beställa nya nycklar.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
8Inget jag känner igen heller. Fick inte med denna remsa vid leverans.Trident skrev:Du skall även få med ett nyckelkort eller vad det nu heter. En röd plastremsa där koden till startspärren står. Denna behövs om du skall beställa nya nycklar.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT
9Hm, märkligt. Försäljaren påpekade just att remsan var väldigt viktig om jag tappade bort en nyckel. Skall kolla hur remsan ser ut när jag kommer hem på Lördag.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE
10Kan även vara en svart remsa eller en liten metallbit. I värsta fall kan du programmera om nyckeln. Eller ja, inte du, men verkstaden.
Trident skrev:Hm, märkligt. Försäljaren påpekade just att remsan var väldigt viktig om jag tappade bort en nyckel. Skall kolla hur remsan ser ut när jag kommer hem på Lördag.