Annons

Bagagenät till sportage?

1
Tja!

Jag har kollat runt lite efter ett bra bagagenät, alla kassar fulla med mat får mer ofta än sällan packas om när jag är hemma efter storhandlingen.

Såg att dom sålde på kia i akalla för ca 400:- någon som har testat det nätet och vet om det är något att ha? Alternativt har några andra bra tips på nät för att hålla sakerna på plats i bagageluckan =)
Annons

Re: Bagagenät till sportage?

3
lemonzhello skrev:Menar du någon annan sorts nät än det som följde med bilen? Jag tycker det funkar bra, flera fästpunkter, håller både en liten och flera stora kassar mm på plats.

Jag fick inte med något nät alls till min bil :-(


Då antar jag att du har originalnätet som dom säljer i butik, håller det matvarukassar och sådant på plats?

Re: Bagagenät till sportage?

4
maccswe skrev:
lemonzhello skrev:Menar du någon annan sorts nät än det som följde med bilen? Jag tycker det funkar bra, flera fästpunkter, håller både en liten och flera stora kassar mm på plats.

Jag fick inte med något nät alls till min bil :-(


Då antar jag att du har originalnätet som dom säljer i butik, håller det matvarukassar och sådant på plats?
Tjena grannen (ser på bilden att det är du med andra KIA:n i garaget) hehe...

Jag fick inget nät heller, fast för mig har det funkat bra när jag packat varor, ställer dom mot sätena och ibland drar jag för insynsskyddet så blir det tightare. Men det har funkat bra utan det också för min del. Du får la köra lungt i svängarna ;)

Nu vet jag inte hur näten ser ut men får man plats med feta kassar i nätet?

Re: Bagagenät till sportage?

6
Jodå, originalnätet fyller sin funktion, och det finns ju fästpunkter så att man kan alternera lite, antingen pressa lasten mot baksidan av baksätets ryggstöd eller pressa ner den mot golvet. Sen underlättas en hel del av att ha stadiga fyrkantiga shoppingkassar i plast, kostade några tior styck på typ Jula eller Rusta, de står ju nästan still av sig själva, och jag har dem hopvikta "under golvet" när de inte används. Med dem behövs nästan inte nätet.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"