Hur funkar den? Den låser ju alla dörrar efter ca 10 sek eller nåt.
Hur blir det då om jag tex sätter mig i bilen och startar den, sedan går ut och skrapar rutorna.
Kommer den låsa sig då så jag inte kommer in igen?
Annons
Re: Automatisk låsning
2den låser sig bara när du kommer upp över 10km i tim inte när du står still =inga problem
3Hej Linkan,Linkan skrev:Hur funkar den? Den låser ju alla dörrar efter ca 10 sek eller nåt.
Hur blir det då om jag tex sätter mig i bilen och startar den, sedan går ut och skrapar rutorna.
Kommer den låsa sig då så jag inte kommer in igen?
Detta ämne tas upp i en mängd trådar, gör en sökning för mer information.
Det går att få denna funktion bortkopplad på verkstaden, tar bara några minuter och är kostnadsfritt.
Det finns ett fåtal fall där bilen låst föraren ute med motorn igång, så vill man vara på den säkra sidan låter man verkstaden koppla bort automat-låsningen.
4Jag vill påstå att denna funktion är frånkopplad på alla saluvagnar i Sverige. Tror det fanns på den allra första årsmodellen av Ceed som såldes.
Där fanns exempel på de som startat bilen på vintern för att sedan gå ur och skrapat rutorna för at sedan inte komma in i bilen igen.
Där fanns exempel på de som startat bilen på vintern för att sedan gå ur och skrapat rutorna för at sedan inte komma in i bilen igen.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
5kanonbra slipper idioter som kan rykka upp dörren bra säkerhet från kia har varit med om det på sveavägen i stockholm
6Nej, det är fel att bara första årsmodellen hade automatisk låsning. Min 2010:a hade automatisk låsning iallafall, tills jag fick det bortkopplat.r_o_n skrev:Jag vill påstå att denna funktion är frånkopplad på alla saluvagnar i Sverige. Tror det fanns på den allra första årsmodellen av Ceed som såldes.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT
7Automatisk på stillastående bil? Att den hoppar in vid 10km/h är väl bra, det gör min med, men för övrigt är det ju idiotiskt...Backis skrev:Nej, det är fel att bara första årsmodellen hade automatisk låsning. Min 2010:a hade automatisk låsning iallafall, tills jag fick det bortkopplat.r_o_n skrev:Jag vill påstå att denna funktion är frånkopplad på alla saluvagnar i Sverige. Tror det fanns på den allra första årsmodellen av Ceed som såldes.
8Nej, inte på stillastående bil, utan den låstes vid 10km/h.r_o_n skrev:Automatisk på stillastående bil? Att den hoppar in vid 10km/h är väl bra, det gör min med, men för övrigt är det ju idiotiskt...Backis skrev:Nej, det är fel att bara första årsmodellen hade automatisk låsning. Min 2010:a hade automatisk låsning iallafall, tills jag fick det bortkopplat.r_o_n skrev:Jag vill påstå att denna funktion är frånkopplad på alla saluvagnar i Sverige. Tror det fanns på den allra första årsmodellen av Ceed som såldes.
Men det hindrade ju varken Aftonbladet eller Teknikens Värld från att lyckas bli utelåsta med motorn igång när de testade modellen
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT
9när jag stod stilla vid rött ljus ,försökte 2utlänningar öppna bakdörren ,som tur var kom dom ej in i bilen tack vare kias perfekta låssystem
10Perfekt.....njase....leber skrev:när jag stod stilla vid rött ljus ,försökte 2utlänningar öppna bakdörren ,som tur var kom dom ej in i bilen tack vare kias perfekta låssystem
Troligtvis körde du fram mot trafikljuset och stannade till utan att öppna dörrarna. Därför så hade den säkert gått fortare än 10km/h och låst dörrarna.
Det är att den låser innan den ens börjat rulla.
Många andra bilmärken har en bättre låsning eftersom den inte alls låser stillastående.