Jag förstår att de inte skulle åtgärda dessa problem (jag anser de inte vara ett problem att åtgärda, annars hade jag inte köpt bilen, plus att man läst om folk som försökt lääänge med grova blästringsproblem) men generellt, spelar det någon roll om det är nuvarande ägare som orsakat fel som ska täckas av nybilsgarantin tror du?Grief skrev:Glöm att de tar det på garantin.sandos skrev:Ska kolla på en begagnad ceed imorgon hos aros auto, bra att veta att de inte alltid har så bra koll på garantin! Bilen vi ska titta på har små, små blästringsskador på huven (gått 6000 mil...). Nu vet jag inte om de ens gått igenom grundfärgen osv, men iaf, tror ni det kan bli problem med fel som uppstod med tidigare ägaren med garantin?Robin_79 skrev:bilen jag köpt är från Aros Auto i Västerås och dom sa att Kia sagt nej till allt, men när jag började gräva lite mer i det så visade det sig att Kia sverige aldrig hade fått varken bilder eller information från dom. Åkte då till Västerås "stora" Kia dvs Windahls pratade med dom och pang 3 dagar senare så fick jag ett telefonsamtal från dom med meddelandet att såklart Kia fixar det där det är ju garanti så får du lånebil också.
Re: Fortsatt grusblästring...
71Kia Ceed Crdi SW Komfort -11